صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / با تصویب مالیات بر ارزش افزوده، شاهد سونامی فرار سرمایه‌گذاران در سال آینده خواهیم بود
با تصویب مالیات بر ارزش افزوده، شاهد سونامی فرار سرمایه‌گذاران در سال آینده خواهیم بود

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد:

با تصویب مالیات بر ارزش افزوده، شاهد سونامی فرار سرمایه‌گذاران در سال آینده خواهیم بود

به گفته معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی،اگر لایحه مالیات بر ارزش افزوده به تصویب مجلس برسد، شاهد سونامی فرار سرمایه‌گذاران در سال آینده خواهیم بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  فرینا، احمد جمالی، عصر امروز دوشنبه (۲۵ بهمن ماه) در برنامه اقتصادی رادیو گفت و گو درباره بررسی مصوبه اخیر مجلس در خصوص پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد در قالب بودجه ۱۴۰۱ گفت: پیرو دیدگاه سعید محمد، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، زمانی که دولت به سرمایه‌گذار تعهد معافیت مالیاتی داده است، نقض آن نه از لحاظ شرعی و نه از لحاظ اخلاقی صحیح نیست.
جمالی، فصل اختلاف دیدگاه ها پیرامون موضوع مالیات مناطق آزاد را در تفاوت معیار مقایسه دانست و گفت: مناطق آزاد رقیب سرزمین اصلی نیستند، بلکه رقبای ما مناطق آزاد کشورهای دیگر و به خصوص کشورهای همسایه هستند.
وی همچنین بیان کرد: با توجه به تسری قوانین و مقررات کشور از جمله؛ قوانین مرتبط با صادرات و واردات، قوانین پولی و مالی و قوانین کار و تجارت، دیگر هیچ انگیزه‌ای برای ورود سرمایه‌گذار به مناطق آزاد باقی نمی‌ماند.
معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ادامه گفت: علی رغم تلاش‌های دولت در چند ماه گذشته، به ویژه در ارتقاء سطح همکاری‌های اقتصادی با کشورهای دیگر، بستر مناسب مناطق آزاد کشور برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی، در آستانه تهدید بزرگی قرار دارد.
جمالی تصریح کرد: در جایی که ما بدون هیچ زیرساختی، مالیات را هم برقرار کنیم، در واقع فلسفه وجودی منطقه آزاد را از بین برده ایم و فرق منطقه آزاد با شهرک صنعتی در همین است که دارای مزیت ها و مشوق هایی همچون معافیت مالیاتی باشد و این مصوبه مجلس، تمام خدمات بخش خصوصی در مناطق آزاد که به دعوت دولت در این مناطق سرمایه‌گذاری کرده اند را نادیده می‌گیرد و این امر موجب سونامی فرار سرمایه‌گذاران به کشورهای اطراف خواهد شد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در هفته‌ آینده، دغدغه‌ فعالان اقتصادی را دریابند و با دادن فضای تنفس به شعار سال، شرایط عملیاتی پشتیبانی و مانع زدایی از تولید را با رای به حذف بند مرتبط با مالیات بر ارزش افزوده برای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فراهم آورند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.