صفحه اصلی / اقتصادی / تولید و تجارت / شرکت‌های بزرگ معدنی چه عملکردی در فروش داشته‌اند؟
شرکت‌های بزرگ معدنی چه عملکردی در فروش داشته‌اند؟

طی ۱۰ ماهه امسال؛

شرکت‌های بزرگ معدنی چه عملکردی در فروش داشته‌اند؟

آمار ارائه شده از سوی شرکت‌های بزرگ معدنی نشان می‌دهد که در راستای افزایش تولید، میزان فروش و درآمد این شرکت‌ها طی ۱۰ ماهه امسال رشد قابل توجهی داشته است؛ در مدت مذکور سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ترتیب شرکت آهن و فولا ارفع ۳۳ درصد، فولاد سیرجان ۶۳ درصد، گل‌گهر ۷۵ درصد، آهن و فولاد صبانور ۸۶ درصد، ذوب‌آهن اصفهان ۸۸ درصد، شرکت ملی مس ۱۰۱ درصد و چادرملو ۱۰۳ افزایش کسب درآمد حاصل از فروش (اعم از داخلی و صادراتی) داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، شرکت‌های بزرگ تولیدکننده مواد و محصولات معدنی آمار فروش و درآمد خود را از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ارائه کرده‌اند. این آمار نشان می‌دهد میزان فروش و کسب درآمد در شرکت‌های بزرگ معدنی رشد قابل توجهی داشته است.

 افزایش ۷۵ درصدی فروش گل‌گهر

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر (با نماد کگل) با تولید بالغ بر ۲۳ میلیون تن کنسانتره و گندله و فروش بیش از ۳۸۴ هزار میلیارد ریال، میزان فروش شرکت را طی ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصدی افزایش داده است.

به تفکیک گل‌گهر در مجموع ۱۰ ماهه سال جاری بالغ بر ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن کنستانتره و حدود ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندله سنگ‌آهن تولید کرده است که بیانگر رشد دو درصدی نسبت به آمار تولید در ۱۰ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ است.

این شرکت در یک‌ماهه دی ماه امسال نیز بیش از یک میلیون و ۲۱۵ هزار تن کنسانتره و قریب به یک میلیون و ۳۰ هزار تن گندله تولید کرده است.

شرکت گل گهر از ابتدای سال مالی تا پایان دی‌ماه امسال فروشی بیش از ۳۸۴ هزار میلیارد ریال داشته که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته (۲۲۰ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال) رشد ۷۵ درصدی فروش را ثبت کرده است.

افزایش ۱۰۳ درصدی فروش چادرملو

 شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (با نماد کچاد) در ۱۰ ماهه سال جاری با تولید بالغ بر ۱۴ میلیون و ۵۰۶ هزار تن محصول و فروش قریب به ۳۷۳ میلیارد ریال میزان فروش خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۳ درصد افزایش داده است.

از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه به ترتیب ۹ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۳۵۳ تن کنسانتره آهن (خشک)، سه میلیون و ۱۵۲ هزار و ۱۸۰ تن گندله، یک میلیون و ۲۶۶ هزار و ۵۵۰ تن آهن اسفنجی و ۸۶۱ هزار و ۹۰۲ تن فولاد در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تولید شده است. در مقابل این شرکت در مدت مذکور سال جاری ۳۷۲ میلیارد و ۷۰۷ میلیون و ۴۶۴ هزار ریال محصول معدنی فروخته است که همانطور که اشاره شد، ۱۰۳ درصد بیشتر از میزان فروش شرکت در ۱۰ ماهه ابتدایی سال گذشته است.

افزایش ۸۸ درصدی فروش ذوب‌آهن اصفهان

میزان فروش محصول در شرکت ذوب‌آهن اصفهان ( با نماد ذوب) در ۱۰ ماهه سال جاری با افزایش ۸۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹  به ۲۸۵ میلیارد و ۶۱۴ میلیون و ۷۰۳ هزار ریال رسیده است. از این میزان حدود ۳۱ میلیارد و ۵۶۳ میلیون و ۴۱۷ هزار ریال سهم فروش شرکت در دی ماه امسال است که نسبت به فروش آن در دی‌ماه ۱۳۹۹ رشد ۶۳ درصدی را نشان می‌دهد.

از مجموع فروش ذوب آهن در ۱۰ ماهه امسال، ۱۲۴ میلیارد و ۲۸۹ میلیون و ۳۹۲ هزار ریال سهم فروش صادراتی بوده است.

افزایش ۱۰۱ درصدی فروش شرکت ملی مس

طبق آمار، فروش شرکت ملی صنایع مس ایران (با نماد فملی) در مدت ۱۰ ماهه سال جاری با رشد ۱۰۱ درصدی نسبت به فروش در مدت مشابه سال ۱۳۹۹ به ۶۲۸ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال رسیده است.

از این میزان ۷۶ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال سهم فروش در یک‌ماهه دی است.

افزایش ۶۴ درصدی فروش فولاد سیرجان

طبق آمار، میزان فروش مجتمع جهان فولاد سیرجان (با نماد فجهان) در ۱۰ ماهه سال جاری به ۸۵ میلیارد و ۱۸ میلیون و ۲۳۱ هزار ریال رسیده که نسبت به عملکرد این شرکت در فروش محصولات ( شمش و میلیگرد) در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۶۴ درصدی را رقم زده است. هچنین فروش این شرکت در دی ماه امسال نیز با افزایش ۲۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو شده و رقم ۱۱ میلیارد و ۱۷۸ میلیون و ۴۲۲ هزار ریالی را ثبت کرده است.

لازم به ذکر است، از مجموع فروش فجهان در ۱۰ ماهه امسال، ۲۳ میلیارد و ۵۷۲ میلیون و ۱۹۸ هزار ریال مربوط به فروش صادراتی بوده است.

افزایش ۳۳ درصدی فروش آهن و فولاد ارفع

شرکت آهن و فولاد ارفع (با نماد ارفع) در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰، یک میلیون و ۲۴۱ هزار و ۷۳۸ تن محصول ( ۶۳۱ هزار و ۶۲۲ تن شمش فولادی و ۶۱۰ هزار و ۱۱۶ تن آهن اسفنجی) تولید کرده است. این شرکت در مقابل طی مدت مذکور افزایش فروش معدنی‌ها فولاد کنس۷۰ میلیارد و ۳۴۰ میلیون و ۵۰۶ هزار ریال فروش محصول داشته و بدین ترتیب طبق آمار میزان فروش خود را ۳۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داده است. از مجموع فروش ارفع در ۱۰ ماهه نخست امسال، بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال ( ۱۹ میلیار و ۱۵۷ میلیون و ۵۷۴ هزار ریال) مربوط به فروش صادراتی ثبت شده است.

البته فروش ارفع در دی ماه امسال نسبت به دی ماه ۱۳۹۹ با کاهش ۴۹ درصدی روبرو شده و به پنج میلیارد و ۵۰ میلیون و ۱۴۳ هزار ریال رسیده است.

افزایش ۸۶ درصدی فروش صبانور

همچنین شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور ( با نماد کنور) در مدت مذکور سال جاری آمار فروش ۲۵ میلیارد و ۶۳۰ میلیون و ۸۵۷ هزار ریالی فروش محصولات خود ثبت کرده که نسبت به میزان فروش آن در مدت مشابه سال گذشته ۸۶ درصد افزایش فروش داشته است.

همچنین در یک‌ماهه دی ماه ۱۴۰۰ آمار فروش پنج میلیارد و ۹۵ میلیون و ۷۹۱ هزار ریالی ثبت شده که نسبت به میزان فروش در دیماه ۱۳۹۹ قریب به ۷۰ درصد بیشتر است.

این شرکت معدنی در مجموع ۱۰ ماهه سال جاری به ترتیب یک میلیون و ۱۱۰ هزار و ۳۹۱ تن کنسانتره و ۳۵۴ هزار و ۴۴۹ تن گندله تولید کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

تأمین ۱۲۰ هزار هکتار زمین نهضت ملی مسکن تا تابستان امسال

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، گفت: امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.