صفحه اصلی / اسلایدر / تجارت ایران و امارات تا پایان سال به ۲۰ میلیارد دلار می‌رسد
تجارت ایران و امارات تا پایان سال به ۲۰ میلیارد دلار می‌رسد

تجارت ایران و امارات تا پایان سال به ۲۰ میلیارد دلار می‌رسد

کسب و کار نیوز- رئیس اتاق مشترک ایران و امارات، گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال تجارت ایران و امارات به 20 میلیارد دلار برسد.

به گزارش کسب و کار نیوز ،عرفان شاکری در رابطه با تجارت ایران و امارات، بیان کرد: روند تجاری ایران و امارات رو به رشد است و زمانی که رفت و آمد مقامات بین دو کشور افزایش می‌یابد نشانه انجام اقدامات مثبت است و بنابراین حوزه های اقتصادی تحت تاثیر این مسائل احساس امنیت می‌کنند تا در این فضا توسعه مناسبات را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه سطح روابط تجاری دو کشور در ۹ ماهه امسال حدود ۱۵ میلیارد دلار بوده است، افزود: در گذشته روابط تجاری ۴۰ میلیارد دلاری بین دو کشور برقرار بوده است و این رقم را برای آینده نیز می توان متصور بود اما رسیدن به این عدد نیازمند برنامه ریزی و فراهم ساختن زیرساخت های مختلف از جمله زیرساخت های بانکی و لجستیکی است. وی بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال روابط تجاری ایران و امارات به ۲۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

شاکری با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی به امارات اظهار داشت: اگرچه در زمینه صادرات محصولات کشاورزی از ظرفیت‌های خوبی برخوردار هستیم اما صادرات ما در این بخش هنوز به صورت سنتی و در مواردی از طریق لنج انجام می شود این در حالی است که رشد و توسعه در این بخش نیازمند بکارگیری سیستم های مدرن است.  وی در رابطه با سرمایه‌گذاری مشترک بین ایران و امارات اظهار داشت: بسیاری از سرمایه‌گذاران اماراتی و حتی ایرانیان مقیم امارات علاقمند به سرمایه گذاری در بخش های مختلف شیلات، آبزیان و معادن هستند اما تحقق آن نیازمند تدوین برنامه های درست از سوی دولت و بخش خصوصی است.

رئیس اتاق مشترک ایران و امارات با اشاره به مسیر ترانزیتی ایران به کشورهای همسایه دریای خزر و افغانستان، گفت: از این مسیر می‌توان برای اتصال کشورهای همسایه و همچنین اتصال مسیر ریلی دریای خزر به شمال کشور استفاده کرد اما لازمه آن فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.