صفحه اصلی / اصناف / ابراهیم درستی: لزوم شناسایی گلوگاه‌های قاچاق به جای برخورد با اصناف
ابراهیم درستی: لزوم شناسایی گلوگاه‌های قاچاق به جای برخورد با اصناف

ابراهیم درستی: لزوم شناسایی گلوگاه‌های قاچاق به جای برخورد با اصناف

کسب و کار نیوز- نايب رئيس اول اتاق اصناف تهران با بيان اينکه يک کالا براي ورود از مرز ۳۲ عبوري را طي مي کند گفت: آخرين حلقه توزيع کالاها، مغازه داران و اصناف هستند؛ لذا به جاي برخورد با اصناف بايد گلوگاه ها و شبکه هاي مافيايي را شناسايي و با آن ها برخورد کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، ابراهیم درستی با تأکید بر اینکه باید انگیزه قاچاق را از بین ببریم، گفت: با وجود ۸۸۰۰ کیلومتر مرز آبی و زمینی و با شرایطی که در جامعه حاکم است قطعاً قاچاق رخ می دهد.وی افزود: با این گستردگی بازار لوازم خانگی، امکان ندارد که بتوان همه آن ها را در داخل تأمین کرد؛ اما در شرایطی هم که قاچاق سودآور باشد قاچاقچی کار خودش را می کند.

درستی با بیان اینکه یک کالا برای ورود از مرز، ۳۲ عبوری را طی می کند گفت: آخرین حلقه توزیع کالاها، مغازه داران و اصناف هستند؛ لذا به جای برخورد با اصناف باید گلوگاه ها و شبکه های مافیایی را شناسایی و با آن ها برخورد کرد.

نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران تصریح کرد: قاچاق در همه دنیا هست اما درصد دارد و این آمار که ۴۰ درصد از کالای لوازم خانگی قاچاق می شود یعنی کار یک نفر و دو نفر نیست و حتماً باید در مرزها برخورد شود.

درستی در بخش دیگر اظهارات خود با اشاره به اینکه خیلی از تولیدکنندگان داخلی به صورت قطره چکانی تولید و توزیع می کنند گفت: اگر بازار کشش لازم را داشته باشد قطعاً هیچ کالایی روی زمین باقی نمی ماند؛ اما خیلی از شرکت های تولیدکننده در شرایط ممنوعیت واردات کالا از فرصت استفاده کرده و عمده کالاهای خود را به صورت CKD و با قیمت های بالایی توزیع کردند.نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران خاطرنشان کرد: قرار بود تولیدکنندگانی که قیمت کالاها را به صورت غیرمنطقی افزایش داده بودند قیمت ها را کاهش دهند اما متأسفانه توزیع را قطره چکانی کرده و قیمت ها را نیز بی رویه افزایش دادند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.