صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / رییس جمهور: تحریم‌ها باید برداشته و حقوق ملت ایران محترم شمرده شود
رییس جمهور: تحریم‌ها باید برداشته و حقوق ملت ایران محترم شمرده شود

در دیدار با وزیر خارجه ایرلند؛

رییس جمهور: تحریم‌ها باید برداشته و حقوق ملت ایران محترم شمرده شود

رییس جمهور اولویت و محور اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره جدید را حفظ منافع ملت‌ها و احترام متقابل دانست و خاطر نشان کرد: آنچه در مذاکرات جاری نیز بر آن تاکید داریم این است که تحریم‌ها باید به صورت واقعی برداشته و حقوق ملت ایران محترم شمرده شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در دیدار «سایمون کاوونی» وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ظرفیت‌های همکاری دو کشور در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، ‌علم و فناوری، صنعت و کشاورزی، گفت: حجم روابط و تبادلات تجاری دو کشور می‌تواند بسیار بیشتر از سطح کنونی باشد. تهران مصمم است روابط خود با کشورهای دوست و مستقل را هر چه بیشتر ارتقاء دهد.

رییس جمهور با اشاره به رویکرد ایرلند در مناسبات سیاسی و اقتصادی جهان گفت: از استقلال ایرلند در مقابل آمریکا و برخی کشورهای اروپایی استقبال می‌کنیم.

رئیسی اظهار داشت: روابط ایران و ایرلند را برادرانه و سازنده دانست و گفت: تهران – دوبلین از ظرفیت‌های گسترده‌ای برای تحکیم و افزایش سطح روابط در حوزه های مختلف ‌تجاری و اقتصادی برخوردار هستند که استفاده از این ظرفیت‌ها به نفع توسعه و آبادانی دو کشور است.

رئیسی اولویت و محور اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره جدید را حفظ منافع ملت‌ها و احترام متقابل دانست و خاطر نشان کرد: آنچه در مذاکرات جاری نیز بر آن تاکید داریم این است که تحریم‌ها باید به صورت واقعی برداشته شود و حقوق ملت ایران محترم شمرده شود.

باید در جریان مذاکرات جاری ضمانت‌های لازم به ایران داده شود تا توافق دوباره برقرار شود

«سایمون کاوونی» وزیر خارجه ایرلند نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه این کشور برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران ارزش ویژه‌ای قائل است، گفت: بر این باور هستیم که در روابط خود با ایران در مرحله استراتژیکی قرار داریم و خواستار توسعه و ارتقای سطح روابط همه جانبه بوده و در همین راستا مصمم به بازگشایی سفارتخانه خود در تهران هستیم.

وزیر خارجه ایرلند با بیان اینکه دلسردی و ناامیدی مردم ایران از اعتماد به مذاکرات هسته‌ای بخاطر بدعهدی آمریکا قابل درک است، گفت: ایرلند معتقد است که باید در جریان مذاکرات جاری ضمانت‌های لازم به ایران داده شود تا توافق دوباره برقرار شود.

پیش از این دیدار خانم «سونیا مک گینس» سفیر جدید آکردیته جمهوری ایرلند استوارنامه خود را به رئیس جمهور تقدیم کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.