صفحه اصلی / اقتصادی / تولید و تجارت / شرط تعطیل نشدن اصناف در شب عید کرونایی
شرط تعطیل نشدن اصناف در شب عید کرونایی

شرط تعطیل نشدن اصناف در شب عید کرونایی

اتاق اصناف ایران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ستاد ملی کرونا به شرط تزریق سه دوز واکسن کرونا و ثبت نام واحدهای صنفی در سامانه “ایران من” از تعطیلی مجدد بازار به ویژه در شب عید نوروز اجتناب خواهد کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، اتاق اصناف ایران در این اطلاعیه با اشاره به رکود و آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی‌های اجباری از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا طی دو سال گذشته، اعلام کرده که این بار ستاد ملی کرونا قرار است به شرط تزریق سه دوز واکسن کرونا و ثبت نام واحدهای صنفی در سامانه “ایران من” از تعطیلی مجدد بازار به ویژه در شب عید نوروز اجتناب کند.

در این اطلاعیه همچنین به مهم‌ترین تعطیلی‌های ناشی از کرونا در اسفند سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ اشاره و تاکید شد که آسیب‌های این تعطیلی‌ها بر بازار چنان بود که هیچ کدام از حمایت‌های دولت نتوانست ضرر و زیان کسبه را جبران کند.

بنابراین اتاق اصناف تاکید کرده که “بر تمام فعالان صنفی لازم و واجب است با رعایت دستورالعمل‌های جدید از شیوع هر چه بیشتر موج ششم کرونا جلوگیری کنند تا باری دیگر شاهد تعطیلی بازار شب عید نباشیم. پس لازم است واحدهای صنفی علاوه بر تزریق سه دوز واکسن کرونا،  در راستای اجرای مدیریت هوشمند بیماری، هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت نام در سامانه ایران من به نشانی http://asnaf.moi.ir و اخذ و نصب QR-Code در واحد صنفی (در محلی قابل رویت برای همگان) اقدام کنند”.

تعطیلی در برخی شهرها

البته بر اساس اعلام اتاق اصناف ایران، علی رغم مصوبات ستاد ملی کرونا که تمامی تصمیمات بر پایه سامانه هوشممند «ایران من» اتخاذ می‌شود، در برخی از شهرها از جمله مشهد و اقلید، استانداران و فرمانداران مجبور به تعطیلی گسترده واحدهای صنفی شده‌اند. بنابراین ضروری است تمامی اتاق های اصناف و اتحادیه‌های صنفی سراسر کشور نسبت به ضرورت ثبت نام تمامی واحدهای صنفی تحت پوشش در سامانه مذکور تاکید و اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهند.

جریمه متخلفان

طبق اعلام قبلی اتاق اصناف ایران، با شیوع گسترده گونه اومیکرن در کشور،  واحدهای صنفی ضمن تزریق سه دوز واکسن و اخذ “QR Code”از سامانه “ایران من” مجاز به فعالیت هستند. ضمانت اجرایی این طرح در مرحله اول شامل اخطار کتبی پلمب، به واحدهای (صنفی و …) فعال بدون داشتن الزامات طرح و اخذ QR کد از سامانه امید، است. در مرحله دوم  پوز بانکی به مدت دو هفته برای واحدها (صنفی و …) ناقض الزامات تعیین شده،  مسدود می‌شود و در مرحله سوم در صورت عدم رعایت الزامات، واحد صنفی به مدت ۳۰ روز پلمب خواهد شد. البته در مرحله آخر،  در صورت رعایت الزامات و تایید وزارت بهداشت نسبت به رفع پلمب اقدام خواهد شد.

پیش‌تر هم اتاق اصناف ایران از کاهش سطح میزان رعایت پروتکل‌ها در کسب‌وکارها به زیر ۵۰ درصد خبر داده که نانوایی‌ها، تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها و پاساژهای مسقف در وضعیت نامساعدتری قرار دارند و هشدار داده که در صورت ادامه این شرایط، دولت مجبور به اعمال محدودیت‌های شدید برای فعالان اقتصادی در این ایام مهم خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.