صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / رونمایی خودروی برقی با قابلیت تغییر وضعیت از تک به ۲ سرنشین
رونمایی خودروی برقی با قابلیت تغییر وضعیت از تک به ۲ سرنشین

مجهز به پنل خورشیدی؛

رونمایی خودروی برقی با قابلیت تغییر وضعیت از تک به ۲ سرنشین

نسخه ارتقا یافته از یک خودروی برقی که به شیوه رباتیک از حالت تک سرنشین به ۲ سرنشین تغییر می کند، رونمایی شده است. عرض این خودرو ۷۸ سانتیمتر است.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر به نقل از نیواطلس، در سال ۲۰۱۸ میلادی از یک خودروی برقی کوچک به نام iEV X رونمایی شد که از حالت تک سرنشین به ۲ سرنشین منتقل می‌شد. اکنون مدل ارتقا یافته ای به نام iEV Z جایگزین آن شده است.

شرکت دانمارکی iEV Motors این وسیله نقلیه برقی را ساخته است. عرض، ارتفاع و طول خودروی مذکور در حالت تک سرنشین به ترتیب ۷۸،۱۴۵ و ۱۹۸ سانتیمتر است. وزن کل وسیله نقلیه نیز ۲۲۰ کیلوگرم است.

رونمایی خودروی برقی با قابلیت تغییر وضعیت از تک به ۲ سرنشین

در صورتیکه راننده بخواهد یک سرنشین دیگر را سوار کند، طول خودرو به طور رباتیکی به ۲۳۵ سانتیمتر افزایش می‌یابد. به این ترتیب صندلی تاشو ثانویه ای که در خودرو تعبیه شده پشت سر راننده باز می‌شود. طول وسیله نقلیه برای حمل بار و مسافر به ۲۷۵ سانتیمتر افزایش می‌یابد. شرکت سازنده ادعا می‌کند افزایش طول خودرو فقط در چند ثانیه انجام می‌شود.

خودروی مذکور موتور برقی یک کیلوواتی و باتری لیتیومی ۳.۳ کیلووات بر ساعتی دارد و حداکثر سرعت آن به ۴۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. باتری خودرو پس از ۳ ساعت شارژ می‌تواند مسافت ۱۰۰ کیلومتر را طی کند. روی سقف آن پنل‌های خورشیدی نصب شده اند که برق تولید می‌کنند.

رونمایی خودروی برقی با قابلیت تغییر وضعیت از تک به ۲ سرنشین

خودروی مذکور با توجه به قوانین محلی هر منطقه می‌تواند در خطوط دوچرخه سواری نیز حرکت کند.

یکی از ارتقاهای این مدل نسبت به نسخه پیشین باز طراحی شاسی‌های فولاد کربنی و بدنه فیبرکربن-آلومینیومی آن است. علاوه بر آن محل حمل بار در جلوی وسیله نقلیه و پنجره‌های برقی نیز نسبت به مدل قبلی ارتقا یافته اند. سیستم رباتیک شارژ خودرو نیز بهبود یافته است.

iEV Z در اواخر سال جاری میلادی با قیمت ۵۸۵۰ یورو به بازار عرضه می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر

به گزارش کسب و کار نیوز ، بعدازظهر دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، طی جلسه‌ای در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.