صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / نقش‌آفرینی ایران به عنوان متحد قدرتمند در اوپک
نقش‌آفرینی ایران به عنوان متحد قدرتمند در اوپک

در پیام دبیرکل اوپک به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تاکید شد؛

نقش‌آفرینی ایران به عنوان متحد قدرتمند در اوپک

دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در پیامی به وزیر نفت ایران، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و تأکید کرد: ایران همچنان به نقش خود به‌عنوان یک متحد قدرتمند ادامه می‌دهد و تجربه‌ها و رهنمودهای صحیح را برای گفت‌وگوهای ما به ارمغان می‌آورد.

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایرنا از وزارت نفت، «محمد سانوسی بارکیندو» در پیامی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به «جواد اوجی» وزیر نفت ایران تاکید کرد: به نمایندگی از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، سبب افتخار و سربلندی اینجانب است که به مناسبت چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی ایران، که ۲۲ بهمن یا ۱۱ فوریه جشن گرفته می‌شود، بهترین آرزوهای خود را به جنابعالی، دولت و ملت بزرگ جمهوری اسلامی ایران تقدیم کنم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از اعضای بنیان‌گذار اوپک، همچنان از طریق راهنمایی‌های هوشمندانه و تجربیات دقیق خود به نقش‌آفرینی کلیدی در سازمان ادامه می‌دهد. برخی از بهترین استعدادها و شناخته‌شده‌ترین کارشناسانی که طی بیش از ۶۰ سال گذشته، تاریخ اوپک و در سطح وسیع‌تر تاریخ صنعت نفت را شکل داده‌اند، برآمده از کشور شما هستند.

بارکیندو با اشاره به اینکه از زمان تأسیس سازمان با اعتبار ما، جمهوری اسلامی ایران مصمم به ارتقاء گفت‌وگو و همکاری از جمله از طریق بیانیه همکاری (DoC)، به‌عنوان یک دستاورد واقعا برجسته از سوی کشورهای عضو اوپک و متحدان بوده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنان به نقش خود به عنوان یک متحد قدرتمند ادامه می‌دهد و تجربه‌ها و رهنمودهای صحیح را برای گفت‌وگوهای ما به ارمغان می‌آورد.

وی افزود: ما مشتاقانه در انتظار یک سال کار گروهی متعهدانه دیگر مبتنی بر تلاش متقابل خود برای حفظ تعادل بازار و به نوبه خود، حمایت از جهان برای نجات از همه‌گیری کرونا هستیم.

دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تاکید کرد: دانشجویان و کارمندان متعهد صنعت نفت و گاز در کشور شما، منشأ پیشرفت‌های فنآورانه چشمگیری شده‌اند و همچنان الهام‌بخش هستند. شما در رویارویی با شرایط سخت همچنان از خود استقامت و پایداری نشان داده‌اید.

وی ادامه داد: اینجانب اطمینان دارم که با همدیگر، بر اساس ارزش‌های مشترکمان، به‌سوی عصری از رشد و شکوفایی پیش می‌رویم؛ عصری که هم برای تولیدکنندگان و هم برای مصرف‌کنندگان مفید خواهد بود.

بارکیندو افزود:اجازه دهید در پایان به مناسبت گرامیداشت این روز خاص به دولت و ملت بزرگ جمهوری اسلامی ایران تبریک بگویم. برای شما آرزوی موفقیت و سربلندی در سال پیش‌رو را دارم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.