صفحه اصلی / اقتصادی / پیشنهاد ترمیم حقوق کارگران در نیمه دوم سال
پیشنهاد ترمیم حقوق کارگران در نیمه دوم سال

پیشنهاد ترمیم حقوق کارگران در نیمه دوم سال

یک فعال کارگری می گوید: چنانچه دستمزدها در شش ماهه دوم سال ترمیم شود، علاوه بر تقویت قدرت خرید خانوارهای کارگری، بخش اعظمی از هزینه های زندگی آنها نیز جبران و به بهبود معاش کارگران در سال آینده کمک می شود.

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از رحمت الله پورموسی درباره پیشنهاد ترمیم حقوق کارگران در نیمه دوم سال به ایسنا، گفت:ما از موضوع ترمیم حقوق و دستمزد کارگران در شش ماهه دوم سال استقبال می کنیم به این دلیل که در ماده ۴۱ قانون کار الزامی مبنی بر اینکه دستمزد حتما باید یک بار در سال تعیین شود دیده نشده است، حتی در ماده  ۹۶ قانون تأمین اجتماعی نیز عنوان شده سازمان تامین اجتماعی می‌تواند مستمری ها را با توجه به افزایش هزینه های زندگی بیش‌از یک مرتبه افزایش دهد و لذا این موضوع مانع قانونی ندارد.

وی ادامه داد: بعضاً وعده وعیدهایی به نمایندگان کارگری داده می شود که حقوق و دستمزدها بهبود می یابد ولی شرایط سال آینده و وضعیت اقتصاد قابل پیش بینی نیست.

این فعال کارگری تصریح کرد: ما دستمزد سال آینده کارگران را بر مبنای نرخ تورم امسال تصویب می کنیم بنابر این لازم است که شرایط اقتصادی سال بعد و وضع معیشتی خانوارها را لحاظ کنیم.

به گفته پورموسی، چنانچه دستمزد در شش ماهه دوم سال ترمیم شود، علاوه بر تقویت قدرت خرید خانوارهای کارگری، بخش اعظمی از هزینه های زندگی آنها در نیمه دوم سال جبران می شود.

وی تاکید کرد: نمایندگان کارگری این پیشنهاد را در شورای عالی کار مطرح و برای اجرایی شدن در سال آینده با نظر شرکای اجتماعی به طور مکتوب در صورتجلسه قید و آن را تصویب کنند تا از این طریق به بهبود معیشت کارگران در سال آینده کمک شود.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.