صفحه اصلی / سرخط خبرها / تا ایجاد ساختار مناسب در وزارت میراث فرهنگی، مرکز فرش در وزارت صمت استقرار خواهد داشت
تا ایجاد ساختار مناسب در وزارت میراث فرهنگی، مرکز فرش در وزارت صمت استقرار خواهد داشت

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار:

تا ایجاد ساختار مناسب در وزارت میراث فرهنگی، مرکز فرش در وزارت صمت استقرار خواهد داشت

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تا زمان ایجاد ساختار و زیرساخت های مناسب در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای پذیرش فرش دستباف، مرکز فرش در وزارت صنعت، معدن و تجارت استقرار دارد و موضوعات مرتبط با فرش در وزارت صمت با جدیت پیگیری و دنبال می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  شاتا سید مهدی نیازی در نشستی که با فعالان صنعت فرش دستباف داشت، گفت: فرش دستباف ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و بازتابی از تاریخ و میراث فرهنگی کشور و متأثر از فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی است و خاستگاه اصلی آن ایران است.

وی افزود: فرش دستباف اهمیت اساسی در اقتصاد بخش قابل توجهی از خانوارهای کشور داشته و سهم عمده‌ای در بازار جهانی، صادرات غیرنفتی، ارزآوری و اشتغال کشور دارد از این رو حکمرانی موثر و اثربخش در این رشته فعالیت دغدغه همه سیاست گذاران حوزه های اقتصادی است.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار تاکید کرد: زمانی ویژگی‌ها و مزیت‌های مورد اشاره فرش دستباف رشد و توسعه می‌یابد که این هنر صنعت با ذوق، استعداد، ارزش، اصالت‌های فرهنگی، هنری، تاریخی و نیز با خلاقیت‌های هنرمندان بومی و اصیل ایرانی ارتباط مستمر و پیوند تنگاتنگ داشته باشد.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار گفت: درحال حاضر فرش دستباف در زمره اصلی ترین صنایع دستی مهم کشور به حساب می‌آید و با ذوق هنری و خلاقیت فکری و عناصر بومی توسط بافنده تولید و تجلی می‌یابد، لذا نقش بسیار مهمی در توسعه زیست بوم صنایع دستی کشور دارد

وی گفت: در کنار ضرورت توسعه زیرساخت های مناسب برای تولید، بازاریابی و صادرات فرش دستباف، به این نکته نیز باید توجه داشت که جهت برون رفت از وضعیت فعلی، این هنر صنعت نیازمند یک متولی ویژه با سطح و اختیارات مناسب است تا علاوه بر پیگیری مطالبات ذینفعان این حوزه، حکمرانی مناسب برای ارتقا این رشته فعالیت را در دستور کار قرار دهد.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار افزود: درحال حاضر با تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و توسعه ساختارهای موردنیاز برای رشد و توسعه صنایع دستی در کشور، طبق قانون تشکیل این وزارت خانه، خاستگاه اصلی این هنر صنعت، وزارت مذکور است که می بایست ساختار مناسب و در شان فرش دستباف برای آن ایجاد شود.

نیازی در این جلسه تاکید کرد: به فعالان این هنر صنعت اعلام کرده ایم که تا زمانی که از فرایند استقرار کامل مرکز ملی فرش به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کامل نشده و از ساختار متناسب و مناسب این رشته فعالیت در وزارت مذکور اطمینان حاصل نشود، موضوعات مرتبط با فرش در وزارت صمت و سازمان های استانی این وزارت با جدیت پیگیری و دنبال می شود.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کارتاکید کرد: همه سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانها موظف هستند امورات مرتبط با فرش را بدون هیچ گونه اختلالی انجام دهند.

نیازی در پایان گفت: حتی در صورت انتقال امور فرش دستباف به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، همواره نقش پشتیبانی از توسعه صادرات، بازاریابی فرش دستباف و تامین مواد اولیه وارداتی توسط وزارت صنعت، معدن وتجارت به عنوان متولی تجارت خارجی کشور دنبال شده و همیشه از حمایت های ویژه برخوردار خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.