صفحه اصلی / اسلایدر / چند درصد متقاضیان تسهیلات تولیدی دریافت کردند؟
چند درصد متقاضیان تسهیلات تولیدی دریافت کردند؟

چند درصد متقاضیان تسهیلات تولیدی دریافت کردند؟

کسب و کار نیوز- بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در ۹ ماهه امسال ۲۵.۷ درصد متقاضیان تسهیلات رونق تولید و ۱۳.۳ درصد متقاضیان تسهیلات برنامه تولید و اشتغال دریافت کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس این آمار در ۹ ماهه امسال بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان در قالب ۳۷۰۷ فقره تسهیلات برای تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد، در راستای اقتصاد مقاومتی و بیش از ۲۰۶۴ میلیارد تومان تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) در قالب ۲۳۷ فقره به استان‌های مختلف پرداخت شده است.

در این مدت ۱۴ هزار و ۳۹۲ مورد ثبت نام برای استفاده از تسهیلات رونق تولید انجام شده که ۷۵۱۳ مورد برای دریافت بیش از ۴۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند و در نهایت ۳۷۰۷ فقره تسهیلات به ارزش بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.  یعنی حدود ۲۵.۷ درصد از کل ثبت نام کنندگان در ۹ ماهه امسال موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

همچنین در ۹ ماهه امسال ۱۷۷۸ مورد ثبت نام برای استفاده از تسهیلات برنامه تولید و اشتغال انجام شده که ۳۴  مورد برای دریافت تسهیلات ۵۵۷ میلیارد تومانی به بانک معرفی شده‌اند. در نهایت ۲۳۷ مورد پرداخت تسهیلات به ارزش ۲۰۶۴ میلیارد تومان صورت گرفته است. یعنی حدود ۱۳.۳ درصد از کل ثبت نام کنندگان موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

لازم به یادآوری است که تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه با بهره ۱۴ درصد پرداخت می‌شود که متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه بهین یاب از این ظرفیت در راستای تامین سرمایه در گردش، نوسازی و بازسازی و یا تکمیل واحدهای تولیدی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی استفاده کنند.

کدام استان‌ها بیشتر تسهیلات تولیدی گرفتند؟

در این میان بر اساس جزئیات آمار هشت ماهه، خراسان رضوی بیشترین تسهیلات رونق تولید و اصفهان بیشترین تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) را دریافت کرده‌اند، اما خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان در حوزه تسهیلات رونق تولید و در زمینه تسهیلات تولید و اشتغال، مناطق آزاد هیچ تسهیلاتی دریافت نکردند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.