صفحه اصلی / سرخط خبرها / آماده معرفی شرکت‌های بزرگ ایرانی به عمان هستیم
آماده معرفی شرکت‌های بزرگ ایرانی به عمان هستیم

وزیر صمت:

آماده معرفی شرکت‌های بزرگ ایرانی به عمان هستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) در دیدار با وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه‌گذاری سلطنت عمان، به علاقمندی ایران برای تجارت ترجیحی با عمان، امکان استفاده از ظرفیت ایران در حوزه اکتشافات معدنی، گردشگری سلامت به عنوان ظرفیت مشترک دو کشور اشاره و برای معرفی شرکت‌های بزرگ ایرانی به عمان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایسنا، سید رضا فاطمی امین در جریان سفر به عمان با قیس الیوسف «وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه‌گذاری سلطنت عمان» دیدار و بر گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری با عمان همراستا با روابط دوستانه دو کشور تأکید کرد.

علاقمندی ایران برای تجارت ترجیحی با عمان

در این دیدار، فاطمی امین با اعلام علاقمندی برای تعمیق تجارت ترجیحی میان دو کشور، گفت: تجارت ترجیحی مطمئناً باعث ارتقاء مناسبات و افزایش حجم مبادلات تجاری خواهد شد.  رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با جلسات کارشناسی در این حوزه با طرف‌های عمانی موافقتنامه تجارت ترجیحی و لیست کالاهای مورد توافق را پیگیری خواهد کرد تا گام بسیار بزرگی برای توسعه مناسبات برداشته شود.

وزیر صمت همچنین با اشاره به علاقمندی شرکت‌های ایرانی برای حضور در عمان و گسترش مراودات با این کشور، اظهار کرد: آماده معرفی شرکت های بزرگ و توانمند ایرانی در حوزه های مختلف از جمله دارو، صنایع غذایی، لوازم خانگی و صنایع معدنی برای کار مشترک در عمان هستیم، البته به شرطی که ورود این شرکتها توسط کارگروه ویژه‌ای تسهیل شود.

استفاده از ظرفیت ایران در حوزه اکتشافات معدنی 

وی در ادامه با اشاره به اینکه با توجه حوزه معدن یکی از اولویت‌های کشور عمان است، تصریح کرد: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور ما در حوزه اکتشافات معدنی می‌تواند همکاری‌های مشترکی با کشور عمان داشته باشد.

گردشگری سلامت، ظرفیت مشترکی برای دو کشور

وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین گردشگری سلامت را ظرفیت مشترکی برای سرمایه‌گذاری های دو کشور دانست و بر ایجاد پایانه های صادراتی و گلخانه توسط عمانی‌ها در ایران برای موضوع امنیت غذایی این کشور تاکید کرد.

سرمایه‌گذاری مشترک ایران و عمان در حوزه برق

فاطمی امین، سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه برق و اتصال شبکه برق دو کشور را از دیگر ظرفیت‌های گسترش مراودات دانست و گفت: مسیر ترانزیتی میان ایران، عمان، ترکمنستان و ازبکستان و بندر چابهار نیز فرصت دیگری است.

تسهیلات دولت عمان برای سرمایه گذاری ایرانی‌ها در این کشور

وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری سلطنت عمان نیز در این دیدار درباره تسهیلات دولت عمان برای سرمایه گذاری ایرانی ها در این کشور، اظهار کرد: فعالیت سرمایه گذاران ایرانی با مالکیت ۱۰۰ درصد، بدون حضور کفیل عمانی و ارایه اقامت طولانی مدت از تسهیلاتی است که برای سرمایه‌گذاری در کشور ما برقرار شده است.

قیس الیوسف با اشاره به اعمال مشوق هایی برای بهبود وضعیت کسب و کارهای عمان پس از کرونا تصریح کرد: کاهش مالیات ها و هزینه های مربوط به ثبت شرکت برای تجارت و تسهیلات لازم برای تملک اراضی مورد نیاز فعالان اقتصادی در این راستا بوده است.

وی در ادامه علاقمندی کشورش را برای ارتقای مناسبات تجاری با ایران اعلام کرد و افزود: در راستای سند چشم انداز ۲۰۴۰ کشور عمان بخش‌ها و ظرفیت‌های مختلف کشور عمان برای سرمایه‌گذاری مشترک دیده شده است. صنعت، معدن، گردشگری، شیلات، امنیت غذایی، لجستیک و خدمات و… اولویتهای کشور ما هستند.

در این جلسه همچنین در خصوص راه‌حل های مختلف برای تسهیل نقل و انتقالات پولی، مالی و اعتباری بحث و تبادل نظر شد و طرفین راه‌حل‌های پیشنهادی خود را ارائه دادند.

سید رضا فاطمی امین امروز با وزیر بهداشت و معاون نخست وزیر عمان هم دیدار و گفت‌وگو کرد.

نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و عمان ۱۹ و ۲۰ بهمن‌ماه، در مسقط در حال برگزاری است و قرار است ۱۱ سند همکاری مورد بررسی دو کشور قرار گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.