صفحه اصلی / سرخط خبرها / گام بزرگ توسعه تجاری تهران – مسقط| وزیر صمت: آماده معرفی شرکت‌های بزرگ و توانمند ایرانی به عمان هستیم
گام بزرگ توسعه تجاری تهران – مسقط| وزیر صمت: آماده معرفی شرکت‌های بزرگ و توانمند ایرانی به عمان هستیم

گام بزرگ توسعه تجاری تهران – مسقط| وزیر صمت: آماده معرفی شرکت‌های بزرگ و توانمند ایرانی به عمان هستیم

«سید رضا فاطمی امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در جریان سفر به عمان با قیس الیوسف «وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری سلطنت عمان» دیدار کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  شاتا، وزیر صمت کشورمان در دیدار با همتای عمانی خود بر گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری با عمان همراستا با روابط دوستانه دو کشور تأکید کرد.

علاقمندی ایران برای تجارت ترجیحی با عمان
فاطمی امین با اعلام علاقمندی برای تعمیق تجارت ترجیحی میان دو کشور، گفت: تجارت ترجیحی مطمئناً باعث ارتقاء مناسبات و افزایش حجم مبادلات تجاری خواهد شد.
وی همچنین بیان کرد: رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با جلسات کارشناسی در این حوزه با طرف‌های عمانی موافقتنامه تجارت ترجیحی و لیست کالاهای مورد توافق را پیگیری خواهد کرد تا گام بسیار بزرگی برای توسعه مناسبات برداشته شود.

آماده معرفی شرکت‌های بزرگ و توانمند ایرانی به عمان هستیم
وزیر صمت کشورمان با اشاره به علاقمندی شرکت‌های ایرانی برای حضور در عمان و گسترش مراودات با این کشور، بیان کرد: آماده معرفی شرکت های بزرگ و توانمند ایرانی در حوزه های مختلف از جمله دارو، صنایع غذایی، لوازم خانگی و صنایع معدنی برای کار مشترک در عمان هستیم،البته به شرطی که ورود این شرکتها توسط کارگروه ویژه ای تسهیل شود.

استفاده از ظرفیت ایران در حوزه اکتشافات معدنی
فاطمی امین همچنین ادامه داد: با توجه به اینکه حوزه معدن یکی از اولویت‌های کشور عمان می‎باشد، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور ما نیز در حوزه اکتشافات معدنی می‌تواند همکاری‌های مشترکی با کشور عمان داشته باشد.

صادرات ایران امسال به ۴۵ میلیارد دلار خواهد رسید
وی در ادامه با اشاره به اینکه صادرات ایران امسال به ۴۵ میلیارد دلار خواهد رسید، گفت: این حجم از صادرات نشان می‌دهد که ما توانستیم شرایط فعلی تحریم‌ها را به خوبی مدیریت و کنترل نماییم.

گردشگری سلامت، ظرفیت مشترکی برای دو کشور
وزیر صنعت معدن و تجارت کشورمان همچنین گردشگری سلامت را ظرفیت مشترکی برای سرمایه‌گذاری های دو کشور دانست و بر ایجاد پایانه های صادراتی و گلخانه توسط عمانی ها در ایران برای موضوع امنیت غذایی این کشور تاکید کرد.

سرمایه‌گذاری مشترک ایران و عمان در حوزه برق
فاطمی امین، سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه برق و اتصال شبکه برق دو کشور را از دیگر ظرفیت‌های گسترش مراودات دانست و گفت: مسیر ترانزیتی میان ایران، عمان، ترکمنستان و ازبکستان و بندر چابهار نیز فرصت دیگری می باشد.

تسهیلات دولت عمان برای سرمایه گذاری ایرانی‌ها در این کشور
وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری سلطنت عمان نیز در این دیدار با اشاره به تسهیلات دولت عمان برای سرمایه گذاری ایرانی ها در این کشور، بیان کرد: فعالیت سرمایه گذاران ایرانی با مالکیت ۱۰۰ درصد، بدون حضور کفیل عمانی و ارایه اقامت طولانی مدت از تسهیلاتی است که برای سرمایه گذاری در کشور ما برقرار شده است.

اعمال مشوق‌ها برای بهبود وضعیت کسب و کارهای عمانی پس از کرونا
قیس الیوسف با اشاره به اعمال مشوق هایی برای بهبود وضعیت کسب و کارهای عمان پس از کرونا تصریح کرد: کاهش مالیات ها و هزینه های مربوط به ثبت شرکت برای تجارت و تسهیلات لازم برای تملک اراضی مورد نیاز فعالان اقتصادی در این راستا بوده است.

اولویت‌های عمان در سند چشم انداز ۲۰۴۰ این کشور
وی در ادامه سخنان خود علاقمندی کشورش را برای ارتقای مناسبات تجاری با ایران اعلام کرد و افزود: در راستای سند چشم انداز ۲۰۴۰ کشور عمان بخش‌ها و ظرفیت‌های مختلف کشور عمان برای سرمایه‌گذاری مشترک دیده شده است. صنعت، معدن، گردشگری، شیلات، امنیت غذایی، لجستیک و خدمات و… اولویتهای کشور ما هستند.

در این جلسه همچنین در خصوص راه حل های مختلف برای تسهیل نقل و انتقالات پولی، مالی و اعتباری بحث و تبادل نظر شد و طرفین راه‌حل‌های پیشنهادی خود را ارائه دادند.

شایان ذکر است که نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و عمان ۱۹ و ۲۰ بهمن‌ماه، یعنی امروز و فردا، در مسقط در حال برگزاری است و قرار است ۱۱ سند همکاری مورد بررسی دو کشور قرار گیرد.

در این اجلاس هیئتی از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی کشورمان از جمله سازمان توسعه تجارت ایران، وزارت امور خارجه، وزارت نیرو، وزارت دادگستری، سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان بنادر و دریانوردی، بانک مرکزی، سازمان ملی استاندارد، گمرک، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و وزارت نفت سید رضا فاطمی امین وزیر صمت را همراهی می کنند.

همچنین برای نخستین بار یک هیئت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در معیت وزیر صمت به عمان سفر می‌کند. در این سفر ۱۰ شرکت با بیست نفر به عنوان نماینده بخش خصوصی در کنار وزیر صمت حضور دارند، این شرکتها شامل دو شرکت مطرح معدنی، سه شرکت دارویی و تجهیزات پزشکی، دو شرکت در حوزه انرژی و پنج شرکت در حوزه مواد غذایی و آبزیان هستند و متن توافقنامه نوزدهمین کمیسیون مشترک ایران و عمان با نظر بخش خصوصی تدوین خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.