صفحه اصلی / اجتماعی / تلاش ۲۷ تسهیل‌گر برکت در دیار ستارخان و باقرخان
تلاش ۲۷ تسهیل‌گر برکت در دیار ستارخان و باقرخان

9 هزار شغل در آذربایجان شرقی ایجاد شده است؛

تلاش ۲۷ تسهیل‌گر برکت در دیار ستارخان و باقرخان

حاصل تلاش 27 مجری و تسهیل‌گر بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در استان آذربایجان شرقی 9 هزار شغل بوده است.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت ضمن اعلام این خبر افزود: تا به امروز ۳ هزار و ۴۸ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم و روستایی آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسیده که ایجاد ۹ هزار و ۱۴۴ فرصت شغلی را به دنبال داشته است.
مرتضی نیازی با اشاره به فعالیت بنیاد برکت در آذربایجان شرقی از سال ۱۳۹۸ اظهار داشت: ۱۴ شهرستان، ۳۲ بخش و ۲۲۳ روستا در استان تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد قرار دارند.
به گفته معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت، ۲۷ مجری و تسهیل‌گر این بنیاد در مناطق روستایی و کم‌برخودار استان آذربایجان شرقی مشغول به خدمت‌رسانی و ایجاد و تکمیل فرآیند اشتغال‌زایی هستند.
نیازی خاطرنشان کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی ۳ هزار و ۴۸ طرح اشتغال‌زایی در استان آذربایجان شرقی ۳ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال است.
وی درباره رسته‌های مشاغل ایجاد شده در آذربایجان شرقی نیز توضیح داد: رسته‌های کشاورزی، خدمات و صنعتی به ترتیب با ۵۸، ۲۷ و ۱۵ درصد بیشترین سهم را از مشاغل ایجاد شده برکت در استان به خود اختصاص می‌دهند.
معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت تاکید کرد: ۲۷ درصد کارآفرینان بنیاد در استان آذربایجان شرقی را زنان تشکیل می‌دهند.


نیازی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد برکت در حوزه توانمند‌سازی و اشتغال‌آفرینی گفت: بنیاد تا پایان سال جاری فرآیند راه‌اندازی ۸۰ هزار طرح اجتماع‌محور با ظرفیت اشتغال ۲۴۰ هزار نفر را به پایان می‌رساند.‎
وی ادامه داد: بنیاد برکت برای سال ۱۴۰۱ نیز بهره‌برداری از ۱۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی را در دستور کار دارد که باعث ایجاد ۳۰۰ هزار شغل خواهد شد.
گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام ۳ هزار و ۱۶ طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۹۵۱ میلیارد ریال در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.