صفحه اصلی / اقتصادی / تولید و تجارت / ‎افزایش کیفیت رویکرد اصلی وزارت صمت در صنعت لوازم خانگی است ‎ ‎
‎افزایش کیفیت رویکرد اصلی وزارت صمت در صنعت لوازم خانگی است ‎ ‎

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت:

‎افزایش کیفیت رویکرد اصلی وزارت صمت در صنعت لوازم خانگی است ‎ ‎

‎ ‎معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش کیفیت و بالارفتن احساس رضایتمندی مشتریان در استفاده از لوازم خانگی تولید داخل، رویکرد اصلی وزارت صمت در خصوص این صنعت است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  شاتا، محمدمهدی برادران روز چهارشنبه درجریان بازدید از یک واحد تولیدکننده لوازم خانگی در قم در گفت‌وگو با خبرنگاران،‌ بیان کرد: امروزدر قم یکی از واحدهای صنعتی صاحب نام و موفق تولیدکننده لوازم خانگی که توانسته محصولات با کیفیتی را به بازار عرضه کند و باارائه خدمات پس‌از فروش مناسب، رضایت‌مندی بالایی را در میان مشتریان به‌دست آورد،‌ به فعالیت می‌پردازد که همین نکته نشان ازجایگاه این استان در صنعت لوازم خانگی است.

وی افزود: این واحد صنعتی توانسته درتولید تعداد قابل توجهی از محصولات خود تا سطح ۸۰ الی ۹۰ درصد قطعات مورد نیاز را درداخل تولید کند و این یعنی نیاز به واردات درصنعت لوازم خانگی به صورت چشمگیری کاهش یافته و مسیر خودکفایی و تامین نیاز بازاراز محل تولید داخل محقق شده‌است.

وی ادامه داد: در اثر فعالیت‌های انجام شده در این صنعت، خوشه‌ صنعتی توانمندی نیز با همکاری سایر واحدهای تولیدکننده قطعاتمورد استفاده در صنعت لوازم خانگی در استان قم شکل گرفته که برای تولید محصولات نهایی در واحد صنعتی یاد شده استفادهمی‌شود.

برادران گفت: ما به دنبال جلب رضایت مصرف کنندگان نهایی لوازم خانگی ساخت داخل به ویژه در بحث کیفیت و قیمت هستیم و در اینرابطه حذف موانع را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی تاکید کرد: اگر به دنبال این هستیم که تولیدکننده داخلی لوازم خانگی محصول با کیفیتی را با قیمت مناسب و قابل رقابت با نمونه‌هایخارجی به بازار عرضه کند، علاوه بر ارائه تسهیلات مالی باید در زمینه تسهیل دسترسی به مواد اولیه نیز اقدام‌های لازم انجام شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل با مساعدت انجام شده،‌ تعرفه واردات برخی از مواد اولیه مورد نیاز در صنعت لوازم خانگی کاهش یافت تابهره‌برداران این صنعت بتوانند در بازار، قیمت رقابتی خود را حفظ کنند و کیفیت محصولات را ارتقا دهند.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: در موضوع تامین فولاد مورد نیاز این صنعت نیز با تلاش‌های صورت گرفته در دولت سیزدهمقیمت برخی از کالاهای پایه مانند فولاد به ثبات مناسبی رسیده‌است و هم‌اکنون در این خصوص وضعیت مناسب‌تری از قبل داریم کهقیمت‌ها با توجه به بازارهای جهانی تعیین می‌شد و کار را برای تولید کنندگان داخلی سخت می‌کرد.

همچنین مطالعه کنید:

۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کارهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.