صفحه اصلی / سرخط خبرها / وزیر صمت ایران و وزیر خارجه عمان دیدار کردند/ اعلام آمادگی مسقط برای ارتقای مناسبات تجاری و اقتصادی با تهران
وزیر صمت ایران و وزیر خارجه عمان دیدار کردند/ اعلام آمادگی مسقط برای ارتقای مناسبات تجاری و اقتصادی با تهران

وزیر صمت ایران و وزیر خارجه عمان دیدار کردند/ اعلام آمادگی مسقط برای ارتقای مناسبات تجاری و اقتصادی با تهران

«سید رضا فاطمی امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان با «بدربن حمود البوسعیدی» وزیر خارجه عمان دیدار کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شاتا وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان که به منظور شرکت در نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و عمان در مسقط حضور دارد، در دیدار با «بدربن حمود البوسعیدی» وزیرخارجه عمان، روابط دو کشور را به هم نزدیک دانست و گفت: روابط دیرینه بر مبنای دوستی و نزدیکی متقابل با عمان داریم که همین روابط دوستانه راهگشای ارتقای مراودات در حوزه تجاری نیز خواهد بود.

وزیرخارجه عمان نیز طی سخنانی، سفر وزیر صمت کشورمان به عمان را حامل پیامی برای تقویت هر چه بیشتر مراودات تجاری میان دو کشور دوست و همسایه ایران و عمان دانست و بر تعمیق روابط اقتصادی میان دو کشور تأکید کرد.

بدربن حمود البوسعیدی ضمن خوشامدگویی به وزیر صمت و هیئت همراه، آمادگی کشورش را برای ارتقای مناسبات تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و عمان ۱۹ و ۲۰ بهمن‌ماه، یعنی امروز و فردا، در مسقط در حال برگزاری است. همچنین قرار است ۱۱ سند همکاری مورد بررسی دو کشور قرار گیرد و برای افزایش سهم صادرات ایران از بازار عمان به حدود ۱۰ درصد و استفاده از ظرفیت این کشور برای صادرات مجدد برنامه‌ریزی شود.

در این سفر ۱۰ شرکت با ۲۰ نفر به عنوان نماینده بخش خصوصی در کنار وزیر صمت حضور دارند. این شرکت‌ها شامل دو شرکت مطرح معدنی، سه شرکت دارویی و تجهیزات پزشکی، دو شرکت در حوزه انرژی و پنج شرکت در حوزه مواد غذایی و آبزیان هستند و متن توافقنامه نوزدهمین کمیسیون مشترک ایران و عمان با نظر بخش خصوصی تدوین خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.