صفحه اصلی / اقتصادی / هشدار درباره ذخایر روغن/ سیاست های اشتباه، بخش خصوصی را حذف کرد
هشدار درباره ذخایر روغن/ سیاست های اشتباه، بخش خصوصی را حذف کرد

هشدار درباره ذخایر روغن/ سیاست های اشتباه، بخش خصوصی را حذف کرد

یک فعال صنفی وضعیت ذخایر روغن را نامناسب اعلام کرد و گفت: سیاست های دولت در این حوزه منجر به حذف بخش خصوصی و کاهش ذخایر شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز یک فعال صنفی در گفتگو با خبرنگار مهر وضعیت ذخایر روغن را نامناسب اعلام کرد و گفت: اخیراً دولت ارز روغن‌هایی را که بین شش تا نه ماه قبل وارد شده بودند، تخصیص داده اما هیچ محموله جدیدی در کار نبوده است.

این فعال حوزه روغن که نمی‌خواست نامش عنوان شود، افزود: به دلیل ابهاماتی که در حذف یا تداوم سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود داشت، واردکنندگان بخش خصوصی در دو ماه گذشته هیچ معامله‌ای انجام نداده‌اند و در این مدت تخلیه‌ای نیز صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: فقط بیش از صد هزار تن روغن در بنادر وجود داشت که با تخصیص ارزی که انجام شد، این محموله‌ها ترخیص شدند و جز این هیچ محموله دیگری وجود ندارد.

این فعال بخش خصوصی با انتقاد از سیاست گذاری‌های دولت در این حوزه، گفت: اقدامات دولت منجر به حذف بخش خصوصی از عرصه تأمین و واردات روغن شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت عنوان می‌کند ذخایر استراتژیک خوبی در حوزه روغن دارد، گفت: تجربه نشان داده که هرگاه بخش خصوصی کنار گذاشته شده، دولت به تنهایی قادر نبوده بازار کالاهای اساسی را ساماندهی کند و الان هم شرایط به همین صورت است.

این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه مدت زمان ترانزیت روغن به کشور طولانی است، افزود: روغن مانند کالاهای دیگر از جمله برنج نیست که بتوان طی یک تا دو ماه به راحتی آن را وارد کرد و با توجه به کشورهای مبدا ماه‌ها زمان لازم است تا این کالا وارد کشور شود و به همین جهت باید دولت مراقب باشد و هشدارهای بخش خصوصی را در این زمینه جدی بگیرد.

وی تصریح کرد که این هشدارها به معنی آن نیست که مصرف کنندگان نگران شوند، فقط به منزله تذکری به دولت است تا سیاست‌های خود را شفاف و عرصه را برای بخش خصوصی بازتر کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.