صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / تورم سالانه تولیدکننده بخش معدن به ۱۰۷,۳ درصد رسید
تورم سالانه تولیدکننده بخش معدن به ۱۰۷,۳ درصد رسید

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران

تورم سالانه تولیدکننده بخش معدن به ۱۰۷,۳ درصد رسید

گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌‎دهد تورم سالانه تولیدکننده بخش معدن در پاییز امسال به ۱۰۷,۳ درصد رسید که بیشترین تورم در این بخش مربوط به گروه زغال سنگ با ۹۰ درصد افزایش قیمت بوده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن در پاییز ۱۴۰۰ را منتشر کرده است. بر مبنای این گزارش تورم سالانه تولیدکننده بخش معدن ١٠٧.٣ درصد بوده است که نسبت به تورم سالانه این بخش در تابستان، ٨.٨ درصد کاهش داشته است. در پاییز امسال، تورم سالانه مربوط به گروه زغال سنگ  برابر با ٩٠ درصد، کانه‌­های فلزی ١١٣ درصد و سایر مواد معدنی ۶٧.٣ درصد بوده است. در این فصل تورم سالانه در گروه زغال سنگ ۱۲ درصد، کانه‌­های فلزی ۱۰,۳ و سایر مواد معدنی ۰.۱ درصد در مقایسه با تابستان امسال کاهش داشته است.

همچنین این گزارش نشان می دهد تورم نقطه به نقطه در پاییز امسال به ۷۹,۹ دردصد رسیده است. این عدد به این معناست که میانگین قیمت دریافتی فروشندگان مواد معدنی به ازای فروش محصولاتشان در داخل کشور، در پاییز ١۴٠٠ نسبت به فصل پاییز سال قبل، ٧٩.٩ درصد افزایش دارد. در این فصل تورم نقطه به نقطه مربوط به گروه زغال سنگ معادل ۶۵.۴ درصد، کانه­های فلزی ٨٢.٩ درصد و سایر مواد معدنی ۵٩.٧ درصد  بوده است. با این همه تورم نقطه به نقطه در گروه زغال سنگ ۲۴.۲، کانه­‌های فلزی ۲۲.۹ و سایر مواد معدنی ۸.۹ در مقایسه با فصل تابستان ١۴٠٠ درصد کاهش داشته است.

به علاوه در پاییز١۴٠٠ تورم فصلی تولیدکننده بخش معدن ۴.۴ درصد بوده است که در مقایسه با تورم فصلی این بخش در تابستان امسال، ۵.٧ درصد کاهش داشته است. تورم فصلی مربوط به گروه زغال سنگ ١١.١ درصد، کانه‌­های فلزی  ٣.٧ درصد و استخراج سایر مواد معدنی ٩.٩ درصد بوده است که برای گروه زغال سنگ ۱,۷ درصد و سایر مواد معدنی ١.٢ درصد افزایش و برای گروه کانه­‌های فلزی ۶.۵ درصد کاهش نشان میدهد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.