صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / مناطق مشکل‌دار مدارس را تعطیل کنند/نمی‌خواهیم هیچ دانش‌آموزی بیمار شود
مناطق مشکل‌دار مدارس را تعطیل کنند/نمی‌خواهیم هیچ دانش‌آموزی بیمار شود

مناطق مشکل‌دار مدارس را تعطیل کنند/نمی‌خواهیم هیچ دانش‌آموزی بیمار شود

وزیر آموزش و پرورش به موضوع بازگشایی و فعالیت حضوری مدارس اشاره کرد و گفت: ما نمی‌خواهیم هیچ دانش‌آموزی بیمار شود. باید پروتکل‌ها رعایت شوند. اعلام کردیم در مناطقی که مشکلاتی وجود دارد تعطیل کنند، نه اینکه همه مدارس را تعطیل کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، یوسف نوری در مراسم افتتاح چندین طرح و برنامه انجمن اولیاء و مربیان، ضمن گرامیداشت ایام مبارک فجر و یاد شهدا، اظهار کرد: در سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و روز تکریم مقام زن و خانواده قرار داریم، امید است بتوانیم به خوبی در این مسیر گام برداریم.

وی افزود: چهار رویکرد درباره انجمن اولیاء و مربیان وجود دارد، رویکرد نخست به قبل از پیروزی انقلاب برمی‌گردد که رویکردی تشریفاتی بود و تنها قصد داشتند بگویند که ما کشوری صاحب دموکراسی و در راه ترقی هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رویکرد دوم که به پس از انقلاب برمی‌گردد گفت: امام مردم را توده نمی‌دانست که هرطور می‌خواهی آن را شکل بدهی بلکه مردم را مؤثر می‌دانست و انجمن اولیاء و مربیان نیز با همین زمینه و اندیشه شکل گرفت، هرچند بعدا دچار سلیقه‌گرایی و الگوی نامناسبی شد. در دوران جنگ که کمک مالی جمع می‌کردند، برای مدارس هم کمک مالی جمع آوری می‌شد و از رویکرد تشریفاتی به سمت رویکرد تأمین مالی رفت و هنوز هم رگه‌های این رویکرد را شاهدیم.

نوری ادامه داد: پس از جنگ، رویکرد آموزشی حاکم شد. این رویکرد گامی رو به جلو بود و پیش رفت تا زمان سند تحول بنیادین؛ در سند تحول بنیادین، چهار رکن در فرایند تربیت داریم که اولین مورد خانواده است. در واقع در سند تحول بنیادین از خانواده به عنوان مهمترین نقش یاد شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز در این مراسم جای اولیاء خالی بود گفت: هنوز به این الگوی راهبری نرسیدیم و هنوز ملکه نشده است که اولیاء در اینگونه مراسم حضور داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه باید اولیاء را به طور کامل ببینیم اظهار کرد: در سند تحول بنیادین، خانواده نقش بی‌بدیلی دارد. ما به تدوین الگوی مشارکت نیاز داریم. لازم است که خانواده در کنار مدرسه باشد وگرنه تضاد در آموزش پیدا می شود. با ۶۰ میلیون نفر در نظام تعلیم و تربیت سر و کار داریم که ۴۰ میلیون نفرشان خانواده‌ها هستند و باید آن‌ها را  ارج نهیم.

نوری تاکید کرد که برای تهیه الگوی مشارکت باید از همین امروز شروع و از افراد متخصص دعوت کنید. لازم است از ظرفیت تمام اولیاء استفاده شود.

وی ضمن درخواست از انجمن اولیاء و مربیان برای ایجاد یک نظام انتخاباتی که بر مبنای آن اولیاء، سازمان انجمن اولیاء و مربیان را هدایت کنند گفت: انجمن خیرین مدرسه‌ساز الگو و شاهد مثال خوبی است، آنها خودشان کار می‌کنند و بی نظیر است. نباید همه امور را دولتی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش به موضوع بازگشایی و فعالیت حضوری مدارس نیز اشاره کرد و گفت: در ۳۶ کشور و ۵۰ شهر ، مدرسه خارج از کشور داریم، هیچ کشوری مدرسه‌اش در ایام کرونا تعطیل نیست، البته که رعایت پروتکل‌ها الزامی است. گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی موجود است و در آن آمده است که مدرسه آخرین جایی است که تعطیل می‌شود و اولین جایی است که باز می‌شود.

وضعیت خوبی از نظر واکسیناسیون ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها داریم

تاکید سازمان بهداشت جهانی به بازگشایی مدارس

نوری افزود: حدود دو سال است که مدارس عموما تعطیل بوده‌اند و آثار زیانباری از بعد آموزشی، پژوهشی و تربیتی متوجه دانش آموزان شده است. به جز یک کشور، وضعیت‌مان از نظر واکسیناسیون ۱۲ تا ۱۸ ساله ها نسبت به مابقی کشورها بهتر است. کارورزهای وزارت بهداشت در این ایام تعطیل نشدند، اما دانشجومعلمان تعطیل شدند. این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی تاکید دارد که برای رفاه اجتماعی، مدارس باز باشند.

مدارس مناطق مشکل‌دار تعطیل شوند 

نوری تاکید کرد که ما نمی‌خواهیم هیچ دانش‌آموزی بیمار شود. باید پروتکل‌ها رعایت شوند. اعلام کردیم در مناطقی که مشکلاتی وجود دارد تعطیل کنند، نه اینکه همه مدارس را تعطیل کنند. امروز جلسه‌ای پیرامون افت تحصیلی و همچنین بچه‌هایی که به مدرسه نمی روند داشتیم و باید برنامه داشته باشیم و اعتبار بگذاریم تا نصیب آموزشی برابر و عدالت آموزشی اجرا شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.