صفحه اصلی / اصناف / برندها / خرید قفل درب چوبی دانستن چه نکاتی مهم و ضروری است؟
خرید قفل درب چوبی دانستن چه نکاتی مهم و ضروری است؟

خرید قفل درب چوبی دانستن چه نکاتی مهم و ضروری است؟

قفل‌های درب در واقع یک وسیله مکانیکی یا الکترونیکی هستند که با استفاده از یک جسم فیزیکی نظیر کلید، صفحه کلید، نشانه امنیتی، اثر انگشت، کارت RFID و ... آزاد می‌شوند.

باتوجه‌به اینکه در حال حاضر بسیاری از ساختمان‌ها از جمله آپارتمان‌های مسکونی از درب‌های ورودی چوبی استفاده می‌کنند، به‌منظور افزایش امنیت و آرامش خاطر افراد و همچنین حفظ اموال آنها وجود قفل درب چوبی برای این درب‌ها از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود؛ چراکه این قفل‌ها مهم‌ترین بخش ضروری برای هر دربی به‌خصوص درب‌های ورودی ساختمان محسوب می‌شوند.

ازاین‌رو اگر قصد خرید بهترین قفل درب‌های چوبی را برای منزل خود دارید؛ لازم است بدانید قیمت قفل درب چوبی در بازار تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار داشته که باعث افزایش یا کاهش آن می‌شود؛ بنابراین قبل از خرید این محصول بهتر است در مورد انواع مختلف قفل‌های درب چوبی اطلاعات کافی داشته باشید و قیمت هرکدام از آنها را هم در نظر بگیرید تا بتوانید محصول مناسبی را انتخاب و خریداری نمایید.

 

با قفل درب چوبی بیشتر آشنا شوید

این قفل‌ها جزو پرفروش‌ترین یراق آلات درب ساختمانی محسوب می‌شوند که در حفظ امنیت محیط داخلی منازل نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند و اجزای اصلی آن هنوز هم به شکل سنتی از قفل و دستگیره تشکیل شده است و از لحاظ قیمتی نسبت به سایر قفل ارزان‌تر هستند. ساختار قفل درب چوبی شامل دو بخش اصلی است که قسمت اول آن یا همان بخش بالایی با دستگیره درگیر شده و قسمت دوم آن یعنی بخش پایینی با زبانه قفل در ارتباط است.

قفل‌های درب چوبی معمولاً باتوجه‌به پهنا، اندازه‌گیری و انتخاب می‌شوند که دراین‌خصوص پهنای این قفل‌ها در سایزهای مختلفی نظیر ۵/۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ سانتیمتر در بازار موجود بوده تا مشتریان به‌راحتی بتوانند نمونه موردنظر خود را خریداری نمایند. در هنگام نصب این قفل‌ها به این مسئله توجه داشته باشید که فاصله لبه قفل تا میل چهارسوی دستگیره باید از حدود ۴۰ میلیمتر به بالا در نظر گرفته شود؛ چراکه در غیر این صورت احتمال دارد دستگیره به چهارچوب درب گیر کند.

قفل دربی که ایمنی بالا تری داشته باشد مسلما به عنوان قفل بهتر در نظر گرفته می شود. البته باید گفت که عوامل دیگری نیز در تعیین بهترین قفل درب تاثیر گذار می باشند که از جمله آن ظاهر قفل است. قفل های ضد سرقت برخلاف قفل های ساده که یک زبانه دارند دارای چند زبانه می باشند و همین موضوع آنها را ایمن تر نموده است.

آیا می‌دانید انواع قفل درب چوبی شامل کدام موارد می‌شود؟

قفل‌های درب چوبی شامل انواع زیر هستند:

 

  • قفل درب چوبی کلیدی:

    این قفل‌ها برای حفظ امنیت محیط داخلی اتاق خواب‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند که بدون سیلندر بوده و قفل دارای کلید میله‌ای است. معمولاً برای قفل درب اتاقی کلیدی دو نوع زبانه طراحی می‌شود؛ زبانه متحرک و زبانه ثابت که هر دوی آنها از جنس‌های مختلفی مثل برنجی، سربی یا فولادی ساخته شده‌اند. قفل‌های کلیدی اغلب برای درب‌های چوبی با پهنای ۵/۶ سانتیمتر قابل نصب هستند.

 

  • قفل درب چوبی سوئیچی:

    این قفل‌ها معمولاً برای درب‌های ورودی واحدهای ساختمانی نظیر درب اتاق‌ها و بعضی از درب‌های ورودی مورداستفاده قرار می‌گیرند و برخلاف قفل‌های کلیدی نیاز به یک مغزی یا سیلندر قفل دارند. در هنگام خرید قفل سوئیچی برای درب‌های چوبی اتاق‌ها لازم است حتماً این وسیله را همراه با سیلندر آن تهیه نمایید؛ چراکه سوئیچ به این سیلندرها می‌خورد و با آنها در ارتباط است. قفل‌های سوئیچی هم دارای زبانه متحرک و ثابت از جنس‌های برنجی، فولادی و سربی هستند.

 

  • قفل درب چوبی سرویس:

    این قفل که برای درب سرویس بهداشتی در منازل کاربرد دارد، جای کلید یا سوئیچ نداشته و به جای کلید یا سوئیچ دارای یک سوراخ در پایین قفل است که به آن میل چهارسو گفته می‌شود و داخل آن اهرم دستگیره قرار می‌گیرد. باتوجه‌به اینکه این قفل‌ها کلید ندارند، باز و بسته کردن درب به‌وسیله دستگیره و باز و بسته شدن قفل از طریق اهرم تعبیه شده در بخش زیرین دستگیره صورت می‌گیرد.

 

  • قفل درب چوبی ضد سرقت:

    این قفل نیز دارای مغزی و سیلندر قفل بوده و به جای زبانه معمولی از زبانه میله‌ای استفاده می‌کند. زبانه میله‌ای قفل‌های ضد سرقت که برای درب‌های چوبی مورداستفاده قرار می‌گیرند، به‌صورت سه لول و چهار لول طراحی شده‌اند. جنس زبانه این قفل‌ها از آهن سخت‌کاری شده و جنس بدنه قفل نیز از ورقه‌های آهنی است.

 

  • قفل درب چوبی کمکی:

    این قفل هم دارای زبانه میله‌ای شکل به‌صورت دو لول، سه لول و چهار لول بوده که در بازار شامل دو نوع بدون سیلندر و با سیلندر است و شما می‌توانید باتوجه‌به نیاز خود هرکدام را که می‌خواهید خریداری نمایید. مدل بدون سیلندر قفل درب چوبی کمکی معمولاً کلید چهارپر دارد.

در هنگام خرید قفل درب چوبی دانستن چه نکاتی مهم و ضروری است؟

برای اینکه بتوانید محصول مناسبی را خریداری نمایید، لازم است در هنگام خرید قفل درب چوبی به نکات زیر توجه کنید:

  • قبل از اینکه بخواهید در بین انواع قفل درب چوبی، نمونه موردنظر خود را انتخاب نمایید، بهتر است ابتدا پهنای درب را اندازه‌گیری کنید؛ چراکه نادیده گرفتن این موضوع باعث می‌شود قفل خریداری شده بر روی درب به‌درستی قرار نگیرد.
  • در نظر گرفتن جنس زبانه قفل درب چوبی در هنگام خرید این محصول نیز حائز اهمیت بوده و باتوجه‌به اینکه قفل مستقیماً با چهارچوب درب در ارتباط است؛ بنابراین هرچه زبانه آن جنس باکیفیت تری داشته باشد، به‌مرورزمان کمتر دچار خوردگی و آسیب می‌شود.
  • مطمئناً قفلی برای درب‌های چوبی مناسب است که از قیمت خوبی هم برخوردار باشد؛ اما همواره عوامل مختلفی مانند مدل قفل، جنس زبانه، برند شرکت سازنده، سایز و اندازه قفل و … بر روی قیمت قفل درب چوبی اثرگذار بوده و باعث افزایش یا کاهش قیمت این محصول می‌شوند.

فروشگاه آتی دُر بورس انواع  قفل درب چوبی و قلزی است که به منظور خریدی راحت، آسان، به صرفه و با کیفیت تمامی ابزار آلات مورد نیاز مانند: انواع سیلندر مغزی قفل ، قفل درب های چوبی و دیگر یراق آلات را به صورت آنلاین به مشتریان عرضه می‌کند. با مراجعه به وب سایت آتی در atidoor.com خریدی امن، مطمئن، با کیفیت، به صرفه و راحت را تجربه خواهید کرد.

منبع : https://www.atidoor.com/

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.