صفحه اصلی / اسلایدر / اعلام کمترین و بیشترین سود پرداختی به سهامداران عدالت/ زمان پرداخت مشخص شد
اعلام کمترین و بیشترین سود پرداختی به سهامداران عدالت/ زمان پرداخت مشخص شد

اعلام کمترین و بیشترین سود پرداختی به سهامداران عدالت/ زمان پرداخت مشخص شد

کسب و کار نیوز- شمارش معکوس برای پرداخت سود سهام عدالت به ۴۹ میلیون دارنده سهام عدالت آغاز شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، تازه‌ترین برآوردها نشان می‌دهد بالاترین رقم پرداختی سود به سهامداران عدالت برابر با یک میلیون و دویست هزار تومان و کمترین سود پرداختی در محدوده ۵۵۰ هزار تومان خواهد بود .
حسین قربانزاده، رییس سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه سود در نظر گرفته شده برای شرکت‌های غیر بورس برابر با ۲۸۰۰ میلیارد تومان است، افزود: سیزده شرکت غیر بورسی در این مجموعه حضور دارند و سود سهام شرکت های بورسی نیز برابر با ۲۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است .

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه سود تخصیصی افزایش چند برابری را تجربه کرده است گفت: مجموعه سود توزیعی سال گذشته در حدود ۹۲۰۰ میلیارد تومان بوده است .
قربان‌زاده جامعه هدف دریافت سود سهام عدالت را ۴۹ میلیون نفر اعلام کرد و ادامه داد: به این ترتیب بیش از ششصد هزار تومان سود سهام عدالت به دارندگان این سهام تعلق خواهد گرفت .

اعلام زمان واریز سود سهام عدالت

وزیر امور اقتصادی و دارایی زمان واریز سود سهام عدالت به حساب سهامداران را یش از پایان اسفند ماه اعلام کرده است . احسان خاندوزی در این باره گفته است: با وجود تشکیل مجامع عمده شرکت‌های بورسی در ابتدای سال ۱۴۰۰، تاکنون سود دارندگان مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت پرداخت نشده است. بر همین مبنا مقرر شد با تعامل با شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و کانون سهام عدالت، تا اسفند ۱۴۰۰ سود سهام عدالت سال ۹۹ به دارندگان آن پرداخت شود.
دارندگان برگه‌های سهام عدالت چقدر سود می‌گیرند؟
به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، مقرر شد به دارندگان سهام عدالت ۵۳۰هزار تومانی رقمی معادل ۵۵۰هزار تومان و به دارندگان سهام عدالت یک میلیونی، حدود یک‌میلیون تومان سود پرداخت شود.
بررسی‌ها نشان می‎دهد مبلغ سود سهام عدالت افزایش یافته است . سود سهام عدالت در سال ۹۸ برای سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود ۴۰۰ هزار تومان و سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی ۲۰۰ هزار تومان بود.
سود سهام عدالت در سال ۹۵ برای دارندگان سهام عدالت یک میلیونی ۱۵۰ هزار تومان بود که این مبلغ در سال ۹۶ به حدود ۱۷۵ هزار تومان و در سال ۹۷ به ۲۰۵ هزار تومان رسید. در سال  ۹۸ اما با رشد قابل توجهی به ۴۰۰ هزار تومان رسید.

سهام عدالت آزاد می‌شود؟

در سال گذشته امکان فروش سهام عدالت فراهم شد . حالا رییس سازمان بورس اوراق بهادار می گوید: آزادسازی سهام عدالت به نحوی باشد که سهامداران ضرر نکنند.
مجید عشقی گفت: در سال ۹۹ فقط دستور فروش سهام عدالت داده شده و قرارداد فروشی منعقد نشده است. با توجه به شرایط بازار سرمایه، آزادسازی سهام عدالت باید به نحوی باشد که دارندگان سهام عدالت نیز زیان نبینند.
وی هنوز از پیشنهادات و پیش بینی ها برای آزادسازی صهام عدالت که مطالبه بخش مهمی از سهامداران است، سخن نگفته است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.