صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / هند مالیات ۳۰ درصدی بر ارزهای دیجیتال وضع می کند
هند مالیات ۳۰ درصدی بر ارزهای دیجیتال وضع می کند

درآمدزایی از ارز دیجیتال؛

هند مالیات ۳۰ درصدی بر ارزهای دیجیتال وضع می کند

هند در ماه آوریل قصد دارد به سمت راه اندازی ارز دیجیتال برود و مالیات ۳۰ درصدی بر ارزهای دیجیتال وضع کند.

به گزارش کسب وکا رنیوز به نقل از  راشاتودی، روز سه شنبه هفته جاری نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند گفت که بانک مرکزی این کشور ارز دیجیتال خود را در اول آوریل راه اندازی خواهد کرد.

وی افزود: این کشور همچنین قصد دارد از درآمد حاصل از انتقال دارایی‌های مجازی با نرخ ۳۰ درصد مالیات بگیرد.

برای ثبت جزئیات تمام این تراکنش‌های مربوط به ارز دیجیتال، وزیر دارایی هند پیشنهاد کرد که یک درصد مالیات در مبدا برای پرداخت‌های مربوط به خرید دارایی‌های مجازی کاهش یابد. از طرف دیگر «هیچ گونه کسر هزینه یا کمک هزینه در حین محاسبه چنین درآمدی به جز هزینه تحصیل مجاز نخواهد بود. علاوه بر این، زیان ناشی از انتقال دارایی دیجیتال را نمی‌توان با هیچ درآمد دیگری تسویه کرد.

وی افزود: همچنین پیشنهاد می‌شود هدیه دارایی دیجیتال مجازی نیز بر عهده گیرنده مالیات باشد.

خرید ارزهای دیجیتال در هند علیرغم فشارهای نظارتی شدید در حال گسترش است به طوری که در یک نمونه از پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال حجم معاملات سالانه آن از ۴۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ فراتر رفته است که نسبت به سال ۲۰۲۰ “۱۷۳۵٪” رشد داشته است.

وزیر دارایی هند می‌گوید: گفت: “افزایش خارق العاده ای در تراکنش دارایی‌های دیجیتال مجازی وجود دارد.” بنابراین بزرگی و فراوانی این معاملات، ارائه یک سیستم مالیاتی خاص را ضروری کرده است.

بانک مرکزی هند مدت‌هاست که روی یک استراتژی که وابستگی این کشور را به پول نقد کاهش دهد، کار کرده است. به گفته وزیر دارایی، راه‌اندازی روپیه دیجیتال «رونق زیادی به اقتصاد دیجیتال خواهد داد» و منجر به «سیستم مدیریت ارز کارآمدتر و ارزان‌تر» می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.