صفحه اصلی / اجتماعی / ساخت ۱۶۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی برکت در مناطق محروم کشور
ساخت ۱۶۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی برکت در مناطق محروم کشور

ترکمانه خبر داد:

ساخت ۱۶۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی برکت در مناطق محروم کشور

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از ساخت یک‌هزار و ۶۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی مذهبی در مناطق محروم خبر داد.
محمد ترکمانه ضمن اعلام این خبر افزود: بنیاد برکت ساخت یک‌هزار و ۸۵۰ مسجد و مرکز فرهنگی مذهبی شامل مسجد، حسینیه، خانه عالم، حوزه علمیه، مصلی و دارالقرآن را در روستاها و مناطق محروم کشور در دستور کار دارد که تا به امروز یک‌هزار و ۶۰۰ پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

وی اظهار داشت: این یک‌هزار و ۸۰۰ مرکز فرهنگی مذهبی شامل یک‌هزار و ۳۶۰ مسجد، حسینیه، مصلی و درالقرآن، ۳۶ حوزه علمیه و ۴۵۴ خانه عالم می‌شود.
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این تعداد مسجد و مرکز فرهنگی مذهبی از سوی بنیاد در نظر گرفته شده است.
ترکمانه خاطرنشان کرد: بنیاد برکت امسال ۲۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی و مذهبی را در مناطق محروم به بهره‌برداری رسانده و برای سال آینده نیز ساخت ۲۰۰ پروژه دیگر را پیش‌بینی کرده است.
وی با تاکید بر ساخت مساجد و مراکز فرهنگی مذهبی بنیاد برکت در سراسر کشور گفت: استان‌های خوزستان، مازندران، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و کرمان بیشترین سهم را از این مساجد و مراکز دارند.
مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: ۴ هزار و ۵۰۰ روستا در سراسر کشور تحت پوشش فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد قرار دارند.
ترکمانه درباره فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت توضیح داد: ساخت و تکمیل ۵۷ هزار طرح عمرانی و زیربنایی شامل مدرسه، بیمارستان، کتابخانه، دارالقرآن، آزمایشگاه، مسجد، پایگاه اورژانس، مصلی، خانه بهداشت، حوزه علمیه، خانه عالم، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، احداث پل، راه‌سازی و آب‌رسانی را در مناطق محروم و روستایی کشور در دستور کار است که از این تعداد، ۴۲ هزار طرح تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد برکت علاوه بر راه‌اندازی نهضت اشتغال‌زایی با هدف محرومیت‌زدایی، توسعه و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در مناطق محروم و روستایی کشور به عنوان رسالت و ماموریت اصلی خود، فعالیت‌های گسترده‌ای را نیز در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی در این مناطق دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.