صفحه اصلی / سرخط خبرها / مذاکره‌ مستقیم با آمریکا نداشته‌ایم/ شرایط برای توافق آماده است
مذاکره‌ مستقیم با آمریکا نداشته‌ایم/ شرایط برای توافق آماده است

در نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح شد؛

مذاکره‌ مستقیم با آمریکا نداشته‌ایم/ شرایط برای توافق آماده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح نشست کمیسیون متبوعش با رئیس هیئت مذاکره کننده ایرانی، گفت: علی باقری اعلام کرد که تاکنون هیچ مذاکره مستقیمی با آمریکا نداشته‌ایم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در تشریح نشست دیروز کمیسیون متبوعش با رئیس هیئت مذاکره کننده ایرانی، گفت: «علی باقری» رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران در وین دیروز (سه‌شنبه) با حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ضمن تشریح روند مذاکرات، به سوالات نمایندگان مجلس پاسخ داد.

وی افزود: او روند مذاکره را مثبت ارزیابی کرد و بر حسن نیت و جدیت جمهوری اسلامی ایران تاکید و اعلام کرد: تابحال هیچ گفتگوی مستقیمی با آمریکایی‌ها نداشته ایم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره جزئیات بیشتر این نشست، اظهار داشت: بر اساس آنچه در این جلسه مطرح شد، می‌توان اذعان داشت که در شرایط موجود اساساً «مابه ازای» عینی مذاکره مستقیم با آمریکا روشن نیست.

عباس‌زاده مشکینی تصریح کرد: با وجود مثبت و روبه جلو بودن روند مذاکرات، هنوز مسائل مهمی باقی مانده است که باید بر سر آن مذاکره و توافق شود.

مشکینی تاکید کرد: حق ایران است که تمام تحریم‌ها لغو شود، اما تا به امروز طرف مقابل بخشی از آنها را پذیرفته است؛ مجموعه شواهد و واقعیت‌ها از جمله برگه‌هایی که جمهوری اسلامی ایران در دست دارد نشان می‌دهد شرایط برای یک تفوافق خوب و «برد- برد» آماده است به شرط آنکه غربی‌ها هم حسن نیت و جدیت داشته باشند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.