صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / هیچ خبر جدیدی از ایرباس برای فروش هواپیما به ایران نیست/ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت‌های نوروزی نداریم
هیچ خبر جدیدی از ایرباس برای فروش هواپیما به ایران نیست/ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت‌های نوروزی نداریم

معاون وزیر راه و شهرسازی:

هیچ خبر جدیدی از ایرباس برای فروش هواپیما به ایران نیست/ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت‌های نوروزی نداریم

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در موضوع برجام بحث قراردادهای خرید هواپیما است اما تا به این لحظه هیچ خبری جدیدی از ایرباس دریافت نکرده‌ایم. البته ما نیز بیکار ننشسته‌ایم و تا پایان سال خبرهای خوبی از نوسازی ناوگان را خواهیم داد.

ه گزارش  کسب وکار نیوز به نقل از  خبرنگار ایلنا، محمد محمدی‌بخش در جمع خبرنگاران از تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه‌های کشور خبر داد و گفت: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، نظارت‌ها بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی بین مسافران در پروازها و فرودگاه‌های کشور افزایش پیدا کرده است.

وی درباره تست‌های PCR مسافران مبدأ و مقصد عراق و نحوه نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بین مسافران این پروازها توضیح داد: مراقبت برای کنترل شیوع کرونا بین مسافران این پروازها تشدید پیدا کرده و از تمام مسافران تست‌های PCR گرفته می‌شود و ما درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اخذ تست‌های PCR با کنسولگری ایران در کربلا و نجف هماهنگی‌هایی داشته‌ایم. از سوی دیگر مبادی فرودگاه‌های کشور تحت نظارت‌های نمایندگان وزارت بهداشت و کارکنان فرودگاه‌هی هستند و در حال حاضر دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای کنترلی در این حوزه را در فرودگاه‌ها قویتر کرده‌ایم اما رعایت بهداشت فردی نکته حائز اهمیت است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره نوسازی ناوگان هوایی کشور و انتشار اخباری مبنی بر خرید هواپیما از ایرباس یادآور شد: یکی از موضوعات مهم در موضوع برجام بحث قراردادهای خرید هواپیما است اما تا به این لحظه هیچ خبری جدیدی از ایرباس دریافت نکرده‌ایم. البته ما نیز بیکار ننشسته‌ایم و تا پایان سال خبرهای خوبی از نوسازی ناوگان را خواهیم داد.

محمدی‌بخش تاکید کرد: شرکت ایرباس به تعهدات خود عمل نکرده و باید به تعهدات و قول‌های خود عمل کند تا در روند مذاکرات برجام، مذاکرات با این شرکت هم از سر گرفته شود اما همچنان نوسازی ناوگان در کشورمان ادامه دارد.

وی درباره قیمت بلیت هواپیما در آستانه سفرهای نوروزی اذعان داشت: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما نداریم و سیاست ما کنترل قیمت‌های بلیت هواپیما است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره موضوع رعایت و عدم رعایت کف نرخ بلیت هواپیما خاطرنشان کرد: نمی‌خواهیم زیانی متوجه ایرلاین‌ها شود و اگر شرکتی هم کف نرخ را رعایت می‌کند باید به گونه‌ای باشد که سایر ایرلاین‌ها ضرر نکنند.

محمدی‌بخش با بیان اینکه موضوع کف قیمت مطرح نیست، بیان کرد: ما نباید از حداقل‌ها عبور کنیم و جدول نرخ بلیت هواپیما وجود دارد که همه ایرلاین‌ها باید این جدول قیمتی را رعایت کنند.

وی افزود: بین همه ایرلاین‌ها باید رقابت وجود داشته باشد و این رقابت در اختیار سازمان هواپیمایی کشوری نیست.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.