صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / بدهی‌های خارجی ایران کم شد
بدهی‌های خارجی ایران کم شد

بدهی‌های خارجی ایران کم شد

بدهی خارجی ایران در پایان آبان امسال، ‌ به رقم ۹ میلیارد و ۶۷ میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۱ درصد کم شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، گزارش جدید بانک مرکزی از گزیده آمارهای اقتصادی نشان می‌دهد که میزان بدهی‌های خارجی کشور در پایان آبان ماه سال جاری به رقم ۹ میلیارد و ۶۷ میلیون دلار رسیده است.

میزان بدهی‌های کوتاه مدت کشور دو میلیارد و ۴۴۷ میلیون دلار و بدهی‌های بلند مدت ایران نیز شش میلیارد و ۶۱۹ میلیون دلار اعلام شده است.

از سوی دیگر، معادل یورویی بدهی خارجی ایران معادل هشت میلیارد و ۳۶ میلیون یورو است که پنج میلیارد و ۸۶۷ میلیون یورو از این میزان، حجم بدهی‌های میان مدت و بلندمدت بوده و دو میلیارد و ۱۶۹ میلیون یورو حجم بدهی‌های کوتاه مدت است.

این در حالی است که میزان بدهی خارجی کشور در پایان آبانماه سال گذشته معادل ۹ میلیارد و ۳۴۹ میلیون دلار بوده و میزان بدهی‌های کوتاه مدت کشور یک میلیارد و ۹۲۷ میلیون دلار و بدهی‌های بلند مدت ایران نیز هفت میلیارد و ۴۲۲ میلیون دلار اعلام شده است.

البته این شاخص در پایان سال گذشته نیز معادل ۹ میلیارد و ۱۴۲ میلیون دلار بوده و میزان بدهی‌های کوتاه مدت کشور یک میلیارد و ۹۶۶ میلیون دلار و بدهی‌های بلند مدت ایران نیز هفت میلیارد و ۱۷۶ میلیون دلار بوده است.

بنابراین، میزان بدهی‌های خارجی کشور در پایان آبان ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل و پایان سال گذشته به ترتیب با ۳.۱ و ۰.۸ درصد کاهش مواجه شده است.

 گفتنی است که بدهی خارجی مجموعه تعهدات ایجاد شده در نتیجه گشایش اعتبار اسنادی تسهیلات دریافتی از بانک جهانی و سایر سازمان‌ها و نهادهای بین المللی همچنین تامین مالی پروژه‌های از طریق فاینانس، پیش فروش نفت و اوراق قرضه بین المللی را در بر می‌گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.