صفحه اصلی / اجتماعی / تالیف کتاب بهای تمام‌شده در موسسات خیریه به روش هزینه‌یابی فعالیت ABC و محرک زمانی TDABC
تالیف کتاب بهای تمام‌شده در موسسات خیریه به روش هزینه‌یابی فعالیت ABC و محرک زمانی TDABC

برای اولین بار در ایران رخ داد:

تالیف کتاب بهای تمام‌شده در موسسات خیریه به روش هزینه‌یابی فعالیت ABC و محرک زمانی TDABC

مجید فارسیان مولف این کتاب گفت: ساده و سنتی بودن سیستم‌های مالی موسسات خیریه در ایران و شفاف‌سازی گزارشات در این موسسات منجر به چاپ این کتاب و اجرایی کردن آن برای اولین بار توسط من و گروه‌های مستقر در این مراکز در ایران شد.

به گزارش خبرگزاری …؛ مجید فارسیان دانشجوی دکتری DBA و CIMA و دارای بیست و هفت سال تجربه مالی در شرکت‌های تولیدی، صنعتی و بازرگانی است.

او سه سال در مجتمع توانبخشی امام علی (ع) در سمت معاونت مالی و اداری فعالیت داشته و در آنجا سیستم‌های مالی و اداری بیمارستانی و بحث بهای تمام‌شده مددجویان را جهت رسیدن به مبنای درست هزینه‌یابی در دستور کار خود قرار داد.

۱۸ سال مدیریت مالی، مدیر عامل شرکت پترو پالایش ری اردشیر در زمینه بازرگانی مواد شیمیایی و مشتقات نفتی و نیز مشاور مالی در بحث حسابداری مدیریت در انجمن اتیسم از دیگر عناوین شغلی او محسوب می‌شود.

تالیف کتاب “بهای تمام‌شده در موسسات خیریه عام المنفعه به روش هزینه‌یابی فعالیت ABC و محرک زمانی TDABC” نیز نتیجه فعالیت او در این دو مرکز بود.

در ادامه مصاحبه فارسیان با … می‌خوانید:

او درباره هدفش از نوشتن این کتاب اظهار داشت: در طی ۲۷ سال فعالیت مالی در شرکت‌های بازرگانی، تولیدی، خدماتی و نیز حضور در موسسات خیریه، نوشتن این کتاب را آغاز کردم. با توجه به وظیفه شخصی و مسئولیت اجتماعی تصمیم گرفتم تا برای شفاف‌سازی گزارشات مالی مخصوصا در موسسات خیریه مرتبط با افراد کم‌توان ذهنی و جسمی تمرکز بیشتری نمایم تا ذینفعان همچون خیرین، شرکت‌ها، سازمان‌ها و … از آن استفاده کنند. چرا که بنیانگذاری این رویداد توسط من و گروه‌های مستقر در آن مراکز، برای اولین بار و به طور تخصصی در ایران طراحی و اجرا شد.

وی با اشاره به ساده و سنتی بودن سیستم‌های مالی موسسات خیریه در ایران افزود: این امر مدیران مالی را در تهیه گزارشات خاص مدیریتی و تحلیلی و کمک به ذینفعان برای شفاف‌سازی آن ناتوان می‌کند. این موسسات در سال‌های گذشته براساس اعتقادات مذهبی و با نگاهی مالی به نیازمندان کمک می‌کردند. در سال‌های اخیر موسسات مختلفی از جمله خیریه محک تغییرات بنیادی در این سیستم ایجاد کردند.

مدیر عامل شرکت پترو پالایش ری اردشیر تغیبرات موسسه محک را اینگونه برشمرد: کمک‌‌های دانش‌محور و بر اساس تحقیقات علمی در زمینه درمان بیماران سرطانی، رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی منشور بیماران، سرمایه‌گذاری برای پیشگیری از ابتلا به سرطان از جمله موارد تغییر در این خیریه است. این اقدامات گام بزرگی در سطح ملی و بین المللی گذاشته و آنان را بزرگترین موسسه خیریه در دنیا معرفی و نیز مبنای کار را بر شفاف‌سازی مالی در تمام جهات قرار داد و تمامی سازمان‌های ناظر از جمله سازمان دارایی و موسسات برتر حسابرسی و بازرسین حرفه‌ای، نظارت دقیقی را بر فعالیت آنان دارند.

فارسیان در ادامه افزود: حفظ و صیانت از بیماران و شخصیت آنان که به درستی انجام می شود از دیگر ویژگی‌های این موسسه است که می‌تواند الگوی مراکز و موسسات خیریه دیگر باشد. کمک گرفتن از مشاوران و اجراکنندگان حرفه‌ای در زمینه مدیریت محک در حوزه مالی هم در این امر بی‌تاثیر نیست.

مولف کتاب بهای تمام‌شده در موسسات خیریه عام المنفعه به روش هزینه‌یابی فعالیت ABC و محرک زمانی TDABC گفت: حس درونی من نسبت به مددجویان در این مراکز باعث شد تا این کتاب را به کمک و همراهی همسرم زهره بغدادی تالیف کنم و امید دارم تا در آینده‌ای نه چندان دور بنیاد خیریه خود را تاسیس کنم. این اثر مقدمه‌ای شد تا چاپ کتاب دوم خود را با عنوان “عملکرد و فرآیند مغز نسبت به تصمیم‌گیری در رفتارهای مالی” از پاییز سال گذشته که شروع به نگارش آن کرده بودم هر چه زودتر برای چاپ آماده و نهایی کنم.

همچنین مطالعه کنید:

فعالیت ۳ صندوق سرمایه‌گذاری چند بخشی در بازار سرمایه

به گزارش کسب و کار نیوز ، سیاوش پرویزی نژاد رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.