صفحه اصلی / اقتصادی / تولید و تجارت / مالیات بر ارزش افزوده متقاضی جدید پیدا می‌کند؟
مالیات بر ارزش افزوده متقاضی جدید پیدا می‌کند؟

مالیات بر ارزش افزوده متقاضی جدید پیدا می‌کند؟

نمایندگان بخش خصوصی معتقدند برای توسعه برخی زیرساخت‌ها و افزایش فعالیت‌های تولیدی، باید سهمی از مالیات بر ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی اختصاص پیدا کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، بخش مهمی از فعالیت‌های صنعتی و تولیدی ایران در سال‌های گذشته، در شهرک‌های صنعتی متمرکز شده اما با توجه به رکود اقتصادی، بخشی از ظرفیت‌های این شهرک‌ها در این سال‌ها بلااستفاده باقی مانده‌ است.

نمایندگان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران معتقدند با تزریق منابع مالی جدید می‌توان بخشی از نیازهای این شهرک‌ها را پوشش داد و در نظر گرفتن سهمی از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده برای این شهرک‌ها، می‌تواند گامی مهم در این عرصه باشد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، علیرضا کلاهی صمدی در نشست کارگروه شهرک‌های صنعتی کمیسیون صنایع اتاق ایران بر لزوم اختصاص یک درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به شرکت های مدیریت خدمات شهرک های صنعتی تاکید کرد.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران، به موضوع شکاف بین صنایع بالادست و پایین دست در کشور پرداخت و بر اهمیت توجه ویژه دولت به شرکت های پایین دست که از ارتباطات کافی برای انتقال و حل مشکلات خود برخوردار نیستند تاکید کرد.

او به موضوع لغو معافیت عوارض صادراتی مواد خام اشاره کرده و خواستار تخصیص بخشی از درآمد ناشی از این موضوع به وزارت صنعت برای حمایت از صنایع پایین دست به ویژه در حوزه تامین مواد اولیه شد.

کلاهی با انتقاد از وضعیت حمایت ها از شهرک های صنعتی، بر لزوم اختصاص یک درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به شرکت های مدیریت خدمات شهرک های صنعتی تاکید کرد.

در ادامه این نشست اسلام زاده، مدیرعامل شهرک صنعتی عباس آباد و رئیس کارگروه شهرک های صنعتی کمیسیون صنایع اتاق ایران به مسئله اهمیت تخصیص بخشی از مالیات بر ارزش افزوده به شرکتهای خدماتی اشاره و از عدم اجرای آن با وجود تصویب آن در قانون برنامه ششم توسعه انتقاد کرد.

در ادمه این جلسه مهدی بستانچی، رئیس دبیرخانه مردمی صنعتگران ایران و رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان تهویه مطبوع، اهمیت بخش صنعت در شرایط تحریمی کشور را مورد تاکید قرارداد و خواستار توجه ویژه مسئولین به صنایع کوچک و متوسط شد؛ چراکه به اعتقاد او این صنایع نزدیک به ۷۰ درصد از اشتغال صنعتی کشور را به خود اختصاص داده اند و این واحدها به واسطه اندازه کوچک، از قدرت چانه زنی بالایی برخوردار نیستند.

او با توجه به اهمیت این صنایع در کمک به تولیدات صنعتی کشور در تحریم ها (در شرایط انفعال صنایع بزرگ) خواستار توجه مسئولان به مشکلات واحدهای کوچک و متوسط شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.