وام مسکن چند؟

وام مسکن چند؟

هزینه وام مسکن نسبت به حدود ۱۰ روز قبل کاهش داشته است به طوریکه قیمت هر برگ از این اوراق که در هفته قبل حداقل ۱۲۴ هزار تومان قیمت داشت، اکنون بن ۱۱۳ تا کمی بیش از ۱۱۸ هزار تومان قیمت دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، مدتی است که قیمت اوراق مسکن روندی افزایشی دارد و حدود یک ماه قبل از ۱۰۰ هزار تومان و اخیرا از ۱۲۵ هزار تومان هم گذر کرد. پس از آن بانک مسکن اعلام کرد به مناسبت هشتاد و سومین سالگرد تاسیس این بانک، هزینه دریافت تسهیلات مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات ۵۰ درصد کاهش یافته است. نکته جالب این است که هزینه این اوراق طوری افزایش داشته که حتی تخفیف ۵۰ درصدی هم هزینه نهایی را کاهش نداده است. به عبارتی اگر هزینه اوراق ۸۰ تومان بود و هیچ تخفیفی نیز در نظر گرفته نشده بود، هزینه این وام کمتر از شرایط کنونی بود!

قیمت اوراق مسکن فروردین تا اذر سال جاری

بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خردادماه سال جاری به ترتیب ۱۱۸ هزار تومان، ۱۱۸ هزار و ۱۰۰ تومان و ۱۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد.

 هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن تیرماه سال ۱۴۰۰ با قیمت ۱۱۷ هزار و ۶۰۰، مردادماه ۱۱۶ هزار و ۹۰۰ و شهریورماه نیز ۱۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان  داد و ستد می‌شود.

 همچنین هرکدام از اوراق مهر و آبان و آذرماه۱۱۶ هزار و ۶۰۰، ۱۱۶ هزار و ۴۰۰ و ۱۱۸ هزار و ۳۰۰تومان قیمت دارد. قیمت اوراق دی ماه سال جاری نیز ۱۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که این گزارش بر اساس نرخ اوراق در دی ماه نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجردها و متاهل‌های تهرانی

مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛  لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که با تخفیف در نظر گرفته شده تعداد اوراق ۲۰۰ و هزینه آن با تسه ۱۱۳ هزار و ۵۰۰ تومانی، ۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می شود.

همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن با تخفیف باید ۸۰ برگه به مبلغ ۹ میلیون و ۸۰هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق ۲۲ میلیون و ۷۸۹هزار تومان می‌شود.

زوج‌های تهرانی نیز برهمین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ که البته طبق تصمیم جدید، زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۴۵ میلیون و ۴۰۰هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۹ میلیون و۸۰  هزار تومانی وام جعاله در مجموع باید ۴۵ میلیون و ۴۸۹هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به این‌که مجردها با تخفیف باید ۱۶۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۳۲۰  برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۱۸ میلیون و ۱۶۰هزار تومان و متاهل‌ها نیز باید ۳۶ میلیون و ۳۲۰هزار تومان پرداخت کنند.

این وام برای مجردهای سایر مناطق شهری با تخفیف به ۶۰ و برای زوجین این مناطق نیز به ۱۲۰ میلیون تومان رسیده است. بنابراین مجردها باید با پرداخت ۶ میلیون و ۸۱۰ و متاهل‌ها نیز با پرداخت ۱۳ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان نسبت به اخذ این وام اقدام کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.