صفحه اصلی / سرخط خبرها / معرفی بهترین کتاب های داستان کوتاه
معرفی بهترین کتاب های داستان کوتاه

معرفی بهترین کتاب های داستان کوتاه

می‌خواهید بهترین انواع کتاب داستان کوتاه را بخوانید؟ این روزها با بیشتر شدن مشغله‌های کاری ممکن است در طول روز فرصت کافی برای کتاب خواندن پیدا نکنید. اما نگران نباشید ما یک راهکار خوب برای شما داریم! تعداد کتاب‌ها آنقدر زیاد است که بی‌شک نمی‌توانید همه آن‌ها را بخوانید اما می‌توان لیستی از بهترین کتاب‌هایی که تاکنون در سرتاسر دنیا به چاپ رسیده است تهیه کرد و برای خواندن آن‌ها برنامه ریزی کرد.

 

همه ما در طول روز ساعاتی را به عنوان زمان‌های مرده از دست می‌دهیم. برای مثال زمانی که در اتوبوس در حال رفتن به محل کارتان هستید یا وقتی که در حال استراحت هستید و انرژی کافی برای انجام فعالیت فیزیکی ندارید می‌توانید چند صفحه از کتاب مورد علاقه‌تان را مطالعه کنید. اگر شما هم علاقه یا حوصله خواندن داستان و رمان‌های بلند را ندارید، شاید بد نباشد با خواندن داستان‌های کوتاه شروع کنید.

داستان‌های بلند جریان طول و درازی را روایت می‌کنند که ممکن است هفته‌ها یا حتی ماه‌ها شما را با خود درگیر کنند. اما داستان های کوتاه دلنشین، کوتاه و خواندنی‌تر هستند. لزوما قرار نیست تمام داستان‌های کوتاه را بخوانید. ابتدا باید ژانر مورد علاقه خود را مشخص کنید. آیا به خواندن داستان‌های کوتاه که شبیه به یک حکایت هستند و درسی برای شما دارند علاقه بیشتری دارید یا ترجیح می‌دهید یک داستان کوتاه عاشقانه هیجان انگیز بخوانید؟ پس از آنکه ژانر مورد علاقه‌تان را انتخاب کردید حالا زمان آن رسیده است که لیستی از بهترین کتاب های داستان کوتاه را تهیه کنید.

چرا باید داستان کوتاه بخوانیم؟

قبل از آنکه به سراغ لیست بهترین کتاب های داستان کوتاه برویم، اجازه دهید که بگوییم اصلا چرا باید داستان کوتاه بخوانیم؟! داستان‌ها همیشه بخشی از زندگی ما انسان‌ها بوده‌اند. هر داستان یک دنیایی است که می‌تواند ما را با خود همراه کند. زندگی در دنیاهای متفاوت تجربه‌های تلخ و شیرین زیادی را به همراه خواهد داشت. اگرچه داستان کوتاه جای یک رمان بلند را نمی‌گیرد اما همه چیز به سلیقه و ترجیح شخصی شما بستگی دارد.

کوتاه بودن داستان‌ها صرفا به معنای کمتر بودن تعداد واژه‌های آن نیست. در داستان‌های کوتاه، طرح داستانی کوتاه است. به همین دلیل این اطمینان خاطر را خواهید داشت که می‌توانید داستان را به پایان برسانید. گاهی اوقات داستان‌های بلند انگیزه افراد را برای خواندن کتاب می‌گیرند مخصوصا اگر فرد انتخاب اشتباهی داشته باشد و کتابی مناسب با سلایقش را انتخاب نکرده باشد. خواندن بهترین کتاب های داستان کوتاه و به پایان رساندن آن‌ها به نوعی انگیزه‌ای برای شروع کتاب بعدی خواهد بود. در این صورت پس از مدتی تعداد کتاب‌هایی که خوانده‌اید بیشتر خواهد شد.

لیست ۶ مورد از بهترین کتاب های داستان کوتاه جهان

بهترین کتاب های داستان کوتاه جهان

همان‌طور که در ابتدای مطلب هم اشاره کردیم با تهیه لیستی از بهترین کتاب‌های داستان کوتاه می‌توانیم برنامه ریزی کنیم تا در مدت زمان مشخصی حجم خوبی از داستان‌های کوتاه را بخوانیم. در ادامه ۱۰ مورد از بهترین داستان های کوتاه را معرفی خواهیم کرد که می‌توانید آن‌ها را از کتابفروشی‌های آنلاین خریداری کنید.

داستان‌های کوتاه کافکا

امکان ندارد به ادبیات و داستان علاقه‌مند باشید اما حتی یک اثر از آثار کافکا را نیز نخوانده باشید. کافکا اثار متعددی دارد اما علاقه‌مندان به داستان های کوتاه بهتر است کتاب داستان کوتاه این نویسنده را بخوانند. آثار فرانتس کافکا پتانسیل بالایی برای همراه کردن خواننده دارند. در کتاب داستان های کوتاه کافکا روایت افرادی را می‌خوانید که سعی دارند با احساس گناه، بیگانگی و اضطراب دست و پنجه نرم کنند. این کتاب توسط علی اصغر حداد ترجمه شده است.

کتاب کاش کسی جایی منتظرم باشد

کاش کسی جایی منتظرم باشد از دیگر داستان‌های کوتاه خواندنی است که آنا گاوالدا آن را نوشته است. این کتاب توسط ناهید فروغان ترجمه شده است. در این کتاب به خوبی می‌توانید شاهد مفاهیم عمیقی چون عشق، تنهایی و نیاز باشید چراکه نویسنده هنرمندانه کلمات را برای توصیف این احساس به بازی می‌گیرد. این کتاب یکی از بهترین کتاب های داستان کوتاه است که مطالعه آن را توصیه می‌کنیم.

کتاب در میان گمشدگان

روایت در میان گمشدگان یکی دیگر از داستان های کوتاه است که در دسته کتاب های جیبی جای می‌گیرد. اگر دوست دارید یک داستان پر کشمکش اما در عین حال با طرح داستانی کوتاه بخوانید، کتاب درمیان گمشدگان را پیشنهاد می‌دهیم. نویسنده کتاب، دن شاون، سعی کرده است روایت زندگی مردمانی را به تصویر بکشد که سعی می‌کنند در دنیای مدرن امروزی خود را گم نکرده و با تمام اتفاقای که در حال رخ دادن است، همچنان در کنار یکدیگر بمانند. کتاب درمیان گمشدگان از سوی امیر مهدی حقیقت به فارسی برگردانده شده است.

کتاب تمثیلات

داستان کوتاه تمثیلات یک حسن بزرگ دارد و آن هم این است که این مجموعه داستانی از تنوع ژانری زیادی برخوردار است. تمثیلات اثر دیگری از فرانتس کافکا بوده که از سوی کوروش بیت سرکیس ترجمه شده است. تمرکز اصلی در نوشتن این داستان بر روی تمثیلی بودن آن است. تمثیلات برای اولین بار در زمستان ۱۳۸۷ به چاپ رسیده است.

کتاب یک فنجان چای

به عنوان یکی دیگر از بهترین کتاب های داستان کوتاه می‌توانیم به کتاب یک فنجان چای اشاره کنیم. این کتاب اثری از کاترین منسفیلد است. نرگس انتخابی آن را به فارسی برگردانده است و در بهار ۱۳۹۷ به چاپ اول رسید. اگر می‌خواهید یک داستان کوتاه متفاوت بخوانید که ساختاری متفاوت با دیگر انواع داستانهای کوتاه دارد، بهتر است این داستان کوتاه را نیز در کتابخانه خود داشته باشید.

کتاب زندگی عزیز

این کتاب اثر آلیس مونرو نویسنده کانادایی است. آلیس مونرو در این کتاب قدرت خود در داستان سرایی را به خوبی به تصویر کشیده است. مهارت فوق العاده مونرو در خلق شخصیت‌های داستانی موجب متمایز شدن آثار این نویسنده شده است. جریان داستان های این کتاب خواننده را تا انتها با خود همراه می‌کند و این همان انتظاری است که از یک داستان کوتاه قوی می‌رود. شاید بی دلیل نباشد که آلیس مونرو را مادر داستان کوتاه نویسی مدرن می‌دانند.خرید کتاب های داستان کوتاه راهی مناسب برای ورور به دنیای کتابخوانی است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.