چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اصناف / اولین واکنش رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان کالای دخانی به مصوبه کمیسیون تلفیق در خصوص تصویب مالیات نخی برای سیگار
اولین واکنش رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان کالای دخانی به مصوبه کمیسیون تلفیق در خصوص تصویب  مالیات نخی برای سیگار

اولین واکنش رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان کالای دخانی به مصوبه کمیسیون تلفیق در خصوص تصویب مالیات نخی برای سیگار

کسب و کار نیوز _ رئیس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی گفت: تصویب مجدد مالیات نخی در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بدون توجه به تجمیع عوارض و مالیات در قالب قانون دائمی ارزش افزوده و پیش بینی افزایش ۵واحد درصدی سالانه در آن که به تازگی و از سیزدهم دی ماه اجرایی گردیده در نوع خود جالب توجه و قابل تامل است.

محمدرضا تاجدار، در نشستی خبری اضافه کرد: بنا بر اطلاعات واصله،مبنای تصمیم گیری، ارائه اطلاعات یک پژوهش غیر قابل استناد و غیر قابل انتشار از سوی پیشنهاد دهندگان در جلسه بوده ،که در نهایت منجر به اتخاد این تصمیم گردیده است.
و البته باز هم همانند گذشته و بر خلاف نص صریح قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار هیچ گونه نظر خواهی از انجمن تخصصی در هنگام بررسی و تصویب آن صورت نپذیرفته است.

در حالی که تولید کنندگان داخلی برندهای ایرانی در پرداخت عوارض و مالیات مصوب فعلی با مشکلات جدی مواجه بوده  و  در ۹ماهه ابتدای سال حداقل با کاهش ۱۰درصدی در میزان تولید و فروش روبرو بوده اند چگونه می توانند افزایش بیش از ۸۰۰درصدی آنهم فقط در نرخ عوارض و مالیات تحمل نمایند.؟!

البته پر واضح است که در صورت تصویب این مصوبه کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حمایت جدی و مقتدرانه ای از تولید کنندگان عزیز در کشور های همسایه از جمله امارات متحده عربی،عمان، عراق ،آذربایجان و…بعمل آمده و سیگار با نرخ های بسیار پایین تری در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.