عباس شعبانی درباره مقاوم سازی و به سازی پلهای سواره رو شهر تهران گفت: مجموعاً ۷۶۰ پل در تهران داریم که باید به همه آنها رسیدگی کنیم. تمامی این پلها نیاز به نگهداری و به سازی دارند و نمیتوان گفت که هیچکدام از این پلها نیاز به بهسازی و مقاوم سازی ندارند.
وی افزود: سابقه بعضی از این پلها به قبل از انقلاب باز میگردد و ممکن است با برخی آئین نامههای خاص آن زمان طراحی و ساخته شده باشند و باید متناسب با آئین نامههای جدید زلزله در کشور، مقاوم سازی شوند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اظهار داشت: تقریباً بیش از ۲۰ مورد از این پلهای قدیمی واجد شرایط این موضوع هستند و ما نیز در حال طراحی شیوه مقاوم سازی آنها هستیم. در حال حاضر نیز طرحهای لازم آماده شده و عملیات عمرانی مقاوم سازی حدود ۸ پل نیز انجام شده است.
شعبانی در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی مقاوم سازی باقی پلهای سواره رو پایتخت انجام میشود، اظهار داشت: مقاوم سازی امری زمان بر و ظریف است اما پیش بینی میکنم که در یک بازه زمانی دو الی سه ساله میتوانیم باقی پلها را مورد بهسازی و مقاوم سازی قرار دهیم.
وی با تشریح پلهایی که مورد به سازی قرار گرفتهاند بیان کرد: تاکنون پلهای ستارخان، کریم خان، ملاصدرا و پلهای کنار ورزشگاه آزادی که پیش از انقلاب ساخته شده بودند، مورد بهسازی قرار گرفتهاند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تصریح کرد: عملیات عمرانی نگهداری پل همت_ کن نیز در حال انجام است و باقی موارد نیز به ترتیب انجام میشوند.
وی اظهار داشت: عمده اقدامات مربوط به نگهداشت پلها شامل تعمیر درزهای انبساط، سیستم جمع آوری آبهای سطحی، همچنین مرمت آسیبهای وارده به بتن و نردههای حفاظ جانبی است.
شعبانی در پاسخ به این سوال که پلهایی که هنوز به سازی یا مقاوم سازی نشدهاند، آیا خطری برای تردد شهروندان دارند یا خیر خاطرنشان کرد: هیچ نگرانی برای استفاده از این پلها وجود ندارد و شهروندان بدون هیچ مشکلی میتوانند از آنها استفاده کنند.