صفحه اصلی / اصناف / برندها / ثبت شرکت و ثبت برند کم هزینه با نیک پارس در سال جدید
ثبت شرکت و ثبت برند کم هزینه با نیک پارس در سال جدید

ثبت شرکت و ثبت برند کم هزینه با نیک پارس در سال جدید

در دنیای پیرامون ما و جامعۀ مدرن امروزی، تعداد بسیار زیادی از شرکت‌ها وجود دارند که در فضای کسب و کار و تجارت ملی و بین‌المللی، فعالیت داشته و در زمینه‌های گوناگون اقتصادی و تجاری مشغول فعالیت هستند. برخی بزرگتر و مشهور و برخی کوچکتر و ناشناخته. هر یک از شرکت‌ها دارای یک سری ضوابط و شرایط کاری هستند که به قطع و یقین می‌بایست از آن ضوابط پیروی کرده و ساختار آن‌ها، چه در حیطۀ چارت و فرم سازمانی و چه در حیطۀ تخصص و فعالیت و کادر، دارای یک قالب و فرمت مشخص و معین و لزوماً یک الگوی مستدل و ثابت باشد.

در دنیای پیرامون ما و جامعۀ مدرن امروزی، تعداد بسیار زیادی از شرکت‌ها وجود دارند که در فضای کسب و کار و تجارت ملی و بین‌المللی، فعالیت داشته و در زمینه‌های گوناگون اقتصادی و تجاری مشغول فعالیت هستند. برخی بزرگتر و مشهور و برخی کوچکتر و ناشناخته. هر یک از شرکت‌ها دارای یک سری ضوابط و شرایط کاری هستند که به قطع و یقین می‌بایست از آن ضوابط پیروی کرده و ساختار آن‌ها، چه در حیطۀ چارت و فرم سازمانی و چه در حیطۀ تخصص و فعالیت و کادر، دارای یک قالب و فرمت مشخص و معین و لزوماً یک الگوی مستدل و ثابت باشد. به همین مناسبات شرکت‌ها که دارای دسته‌بندی خاص هستند، باید ضمن اینکه ثبت شده باشند و به شکل قانونی فعالیت کنند، می‌بایست طبق الگوی تعیین شده از سوی اداره کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری، که زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت دارد عمل کرده و ثبت شرکت انجام دهند تا بتوانند با ثبت شرکت و ثبت برند خود فعالیت قانونی داشته باشند. ثبت برند و علائم تجاری نیز در حیطه مسئولیت‌های ادارۀ مالکیت‌های صنعتی قرار دارد که این اداره هم زیرمجموعۀ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

در این مقالۀ ما در مجموعۀ نیک پارس، قصد داریم ضمن پرداختن به این موضوعات، به اختصار شما را با اطلاعات لازم در این زمینه و خدمات مجموعه آشنا نماییم. پس با ما باشید.

ثبت شرکت و مزایای آن؛

برای داشتن اعتبار و وجهه مثبت و مطمئن در حوزۀ تجارت و داد و ستد، ثبت شرکت یکی از کارهایی است که واجب و ضروری می‌نماید. ثبت شرکت باعث جلب اعتماد و اطمینان دیگر شرکت‌ها و افراد حقیقی و حقوقی گشته و به کار، جلوه و شکل رسمی و قانونی بخشیده و فرصت‌های لازم را برای انجام کسب و کار و تجارت و همچنین گسترش آن فراهم می‌نماید. کما اینکه عدم ثبت شرکت؛ به منزلۀ انجام کار غیرقانونی بوده و صاحبان آن شرکت به دلیل انجام کار غیرقانونی، ملزم به پرداخت جریمه و غرامت خواهند شد.

ثبت شرکت؛ علاوه‌بر اعتباربخشی به کسب و کار و تجارت شما، زمینه برای توسعۀ کار، شرکت در نمایشگاه‌های مختلف، شرکت در مزایدات و مناقصات و انجام کلیۀ امور مربوط به حوزۀ تجارت را تسهیل می‌کند. از سوی دیگر بسیاری از خدمات و در مواردی تسهیلات اعطایی از مراجع دولتی و اقتصادی، به واسطۀ داشتن شرکت معتبر و ثبت شده به کسب و کار شما تعلق می‌گیرد. به همین دلیل بهتر است اگر اقدامی در این راستا انجام نداده‌اید، زودتر دست به کار شوید.

ثبت برند و مزایای آن؛

ثبت برند نیز از مواردی است که منجر به اعتبار یک محصول و یا یک کسب و کار می‌شود. وقتی یک تولیدکننده یا یک شخص حقیقی یا حقوقی، برند یا نام تجاری خود را ثبت می‌نماید، به کار خود وجهۀ رسمی بخشیده و به مشتریان خود این اطمینان را می‌دهد که به شکل معتبر و قانونی کار کرده و به ارائۀ خدمات می‌پردازد.

مهم‌ترین نکته در ثبت برند یا نام تجاری این است که آن نام یا برند، مختص به همان فرد یا همان شرکت یا کسب و کار باشد و متعلق به دیگری نباشد و همچنین در مرحلۀ بعدی، نام یا برند مورد نظر، متناسب با زمینۀ فعالیت آن فرد یا شرکت باشد. با ثبت برند یا نام تجاری، علاوه‌بر اینکه محصول یا خدمات یک شرکت یا فرد از دیگر محصولات مشابه، متمایز می‌گردد و این موضوع در بازاریابی و فروش جایگاه ویژه‌ای به آن محصول یا خدمت می‌بخشد، این امتیاز را هم دارد که هیچ فرد یا شرکت دیگری نمی‌تواند از نام یا برند او سوء استفاده کند و یا محصولی مشابه با آن نام یا برند ارائه دهد.

ثبت برند با nikepars

انواع شرکت و مراحل ثبت شرکت

ثبت و تشکیل یک شرکت، با تصمیم بر اینکه چه نوع شرکتی باید ثبت شود، آغاز می‌گردد. شرکت‌ها انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

  • سهامی عام؛ حداقل سرمایه ۵۰۰ هزار تومان و تعداد سهامداران و هیئت مدیره حداقل ۵ نفر است
  • سهامی خاص؛ حداقل سرمایه ۱۰۰ هزار تومان و تعداد سهامداران و هیئت مدیره حداقل ۳ نفر است
  • مسئولیت محدود؛ حداقل سرمایه نیاز نیست و تعداد سهامداران و هیئت مدیره حداقل ۱ یا ۲ نفر است
  • تضامنی؛ سرمایه محدودیتی ندارد، تعداد سهامداران و هیئت مدیره حداقل ۱ یا ۲ نفر است
  • مختلط سهامی؛ محدودیتی برای سرمایه نیست. تعداد شرکاء حداقل ۲ نفر و مسئولیت شرکاء ضامن نامحدود و شرکاء سهامی به اندازه سهام خود است
  • مختلط غیر سهامی؛ محدودیت سرمایه وجود ندارد. تعداد شرکاء حداقل ۲ نفر و مسئولیت شرکاء ضامن نامحدود و شرکاء غیرسهامی به میزان سهام آنها است
  • نسبی؛ سرمایه محدودیتی ندارد و تعداد سهامداران حداقل ۱ یا ۲ نفر است
  • تعاونی؛ سرمایه بدون محدودیت است. تعداد شرکاء ۷ نفر و تعداد هیئت مدیره حداقل ۳ نفر است. مسئولیت شرکاء به میزان سهام آن‌ها یا بر اساس توافق ثبت شده در اساسنامه است.

تفاوت شرکت مسئولیت محدود و شرکت تضامنی در میزان مسئولیت شرکاء یا سهامداران است؛ به این صورت که در شرکت مسئولیت محدود، هر یک از سهامداران به میزان سهم خود مسئولیت دارد، ولی در شرکت تضامنی، هر یک از سهامداران مسئولیت کامل دارند.

برای ثبت شرکت مدارکی لازم است که با تهیه و در دست داشتن آن می‌بایست از طریق مراجعه به مجموعه‌ها و دفاتر متخصص در این زمینه یا از طریق مراجعه به سایت اداره کل ثبت شرکت‌ها اقدام نمود.

مدارک:

  • تقاضانامه ثبت شرکت
  • اساسنامه یا شراکت‌نامه شرکت
  • صورتجلسه مجمع عمومی
  • شرکت‌نامه که تمام مشخصات و ویژگی‌های شرکت در آن درج شده
  • گواهی یا رسید سرمایه

البته بسته به نوع شرکت ممکن است مدارک اندکی متفاوت از یکدیگر باشند.

مراحل ثبت برند

جهت ثبت برند پس از انتخاب برند که می‌بایست مواردی که در ابتدا گفته شد را در انتخاب آن مدنظر داشت، باید نام یا برند انتخابی را استعلام گرفت که از جدید و مناسب بودن آن مطمئن شد. این کار را به شکل آنلاین و از طریق دفاتر متخصص در این کار، همانند مجموعۀ ما می‌توان انجام داد.

بسته به این که شما فردی حقیقی یا حقوقی هستید، مدارک مورد نیاز برای ثبت برند متفاوت است.

  • مدارک شناسایی فرد حقیقی یا شرکت
  • مجوز فعالیت
  • کارت بازرگانی
  • مدارک سهامداران و شرکاء شرکت
  • آدرس، کدپستی و شماره تلفن

ابتدا باید یک حساب کاربری در سایت ادارۀ مالکیت‌های معنوی ایجاد کرده و سپس در بخش ثبت اظهارنامه مدارک مورد نیاز را آپلود کرده و هزینۀ لازم را پرداخت می‌نمایید تا روند کار پی گرفته شود.

ثبت تغییرات شرکت با nikepars

کلام آخر

با توضیح و معرفی موارد و مراحل مورد نیاز، شما می‌توانید برای انجام تمامی این مراحل با آسودگی خاطر کار را به ما در مؤسسۀ نیک پارس بسپارید. ما در مؤسسه اخذ رتبه و ثبت شرکت نیک پارس کار ثبت شرکت و ثبت برند و همچنین ثبت تغییرات شرکت را با هزینه مناسب و کم انجام داده و بهنرین خدمات را به مشتریان ارائه می‌دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۱۲۳۵

یا از طریق آدرس: https://nikepars.com/

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.