صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / ۳ فوتی «اُومیکرون» در ایران سالمند بودند
۳ فوتی «اُومیکرون» در ایران سالمند بودند

سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت:

۳ فوتی «اُومیکرون» در ایران سالمند بودند

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۳ فوتی «اُومیکرون» در ایران سالمند بودند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از وبدا، محمد هاشمی روز یکشنبه افزود: متاسفانه در هر یک از شهرهای تبریز، یزد و شهرکرد، شاهد یک فوتی مبتلا به اُومیکرون بوده‌ایم و یک مورد بدحال هم در اهواز تحت مراقبت است.

وی تصریح کرد: این افراد سالمند بوده و واکسیناسیون خود را به طور کامل (در سه نوبت) انجام نداده بودند.

هاشمی گفت: اگرچه قدرت مرگ‌باری اُومیکرون اندک است اما باید پروتکل‌ها را رعایت و در اسرع وقت نسبت به تکمیل واکسیناسیون اقدام کرد.

به گزارش ایرنا، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ۲۳ دی ماه در توییتی درخصوص آخرین وضعیت موارد مثبت شناسایی شده اُومیکرون در کشور نوشت: بیماران شناسایی شده مبتلا به امیکرون به ۷۳۳ نفر رسیده و رو به افزایش است.

هاشمی در این توئیت یادآور شد: استان‌های هرمزگان با ۱۲۲، تهران ۱۱۷، خراسان رضوی ۱۱۲، مازندران ۷۴، اصفهان ۶۷ و مرکزی با ۵۲ نفر مبتلا در صدر آمار قرار دارند.

وی افزود: تصور خفیف بودن امیکرون و رها کردن پروتکل‌های بهداشتی ساده انگاری است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.

سعید کریمی معاون درمان وزیر بهداشت روز شنبه ۲۵ دی ماه گفت: در حال حاضر میزان کل مراجعین سرپایی و بستری تفاوت نکرده، اما تعداد تست های مثبت افزایش یافته و این یک زنگ خطر است، از این رو تمام مراکز باید در حالت آماده باش قرار گیرند.

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرده است.

کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و اومیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.