صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / رشد ۴۱ درصدی تجارت ایران و روسیه در ۹ ماهه ۱۴۰۰
رشد ۴۱ درصدی تجارت ایران و روسیه در ۹ ماهه ۱۴۰۰

رشد ۴۱ درصدی تجارت ایران و روسیه در ۹ ماهه ۱۴۰۰

سخنگوی گمرک گفت: تجارت ایران و روسیه در ۹ ماه سال ۱۴۰۰، از ۳.۵ میلیون تن و ارزش یک میلیارد و ۶۵۶ میلیون دلار گذشت و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد در وزن و ۴۱ درصد در ارزش افزایش داشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا از گمرک، «سید روح اله لطیفی» در آستانه سفر رئیس‌جمهوری کشورمان به روسیه، در تشریح روابط تجاری تهران با مسکو اظهار داشت: از تجارت سه میلیون و ۵۵۸ هزار و ۴۹۱ تنی کشورمان با روسیه به ارزش یک میلیارد و ۶۵۶ میلیون و۹۹۷ هزار و ۳۲۲ دلار تا پایان آذرماه، ۸۳۸ هزار و ۶۰۲ تن کالا به ارزش ۴۳۲ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۳۹۲ دلار، سهم صادرات از ایران به روسیه و ۲ میلیون و ۷۲۹ هزار و ۸۸۹ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۲۲۴ میلیون و ۱۱۹هزار و ۹۳۰ دلار نیز سهم واردات از روسیه بوده است.

وی در خصوص میزان تغییرات در تجارت ایران با روسیه، گفت: آمارهای تجارت ۹ماهه امسال، ۱۱ درصد رشد وزنی و ۴۵ درصد رشد ارزش کالاهای وارداتی از روسیه و رشد ۱۵ درصدی در وزن و ۲۹ درصدی در ارزش کالاهای صادراتی ایران به روسیه را نشان می‌دهد.

سخنگوی گمرک افزود: در ۹ ماهه امسال نسبت به ۹ ماهه سال ۹۸ (۲ سال قبل) هم رشد ۳۲ و ۴۱ درصدی در وزن و ارزش واردات و ۵۱ و ۵۷ درصدی در وزن و ارزش صادرات را نشان می‌دهد.

لطیفی بیان‌داشت: از واردات ۲ میلیون و ۷۳۰ هزار تنی از روسیه، ۲ میلیون و ۴۱۷ هزار و ۱۱۶ تن کالا به ارزش ۹۶۷ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۵۸۳ دلار محصولات دامی، غذایی، نهاده‌های دامی، محصولات کشاورزی و مواد غذایی بوده که ۸۸ درصد وزن و ۷۹ درصد واردات کشورمان از روسیه را به خود اختصاص داده است.

سخنگوی گمرک ادامه‌داد: با صادرات ۴۴۷ هزار و ۱۳۳ تنی کالاهای مرتبط با محصولات دامی، میوه و صیفی، محصولات کشاورزی و غذایی به ارزش ۲۶۷ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۳۹۰ دلار، ۵۴ درصد وزن و ۶۲ درصد صادرات ۹ ماهه کشورمان به روسیه محصولات غذایی و کشاورزی بوده است.

وی خاطرنشان‌کرد: فدراسیون روسیه یکی از همسایگان مهم کشورمان است که توسعه روابط تجاری و اقتصادی و سیاسی برای ۲ کشور اهمیت به سزایی دارد، از همین رو در سال‌های اخیر با افزایش روابط سیاسی، شاهد افزایش تجارت نیز بین طرفین بودیم.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.