صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / موافقت ستادکرونا با برگزاری مسابقات ملی باحضور تماشاگر/بازگشایی مدارس در دستورکار قرار گیرد
موافقت ستادکرونا با برگزاری مسابقات ملی باحضور تماشاگر/بازگشایی مدارس در دستورکار قرار گیرد

استاندار تهران عنوان داد

موافقت ستادکرونا با برگزاری مسابقات ملی باحضور تماشاگر/بازگشایی مدارس در دستورکار قرار گیرد

استاندار تهران بر لزوم تزریق دز سوم واکسن توسط شهروندان تأکید کرد و از موافقت ستاد ملی کرونا برای برگزاری مسابقات ملی ورزشی با حضور تماشاگر خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، محسن منصوری در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران در تشریح آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در تهران در جمع خبرنگاران گفت: بحمدالله شاهد کاهش تلفات هستیم و به فضل خدا تعداد بستری و فوتی در کمترین حالت خود قرار گرفته هر چند که حتی یک نفر تلفات هم برای ما زیاد است. لذا باید کنترل و نظارت دقیقی را اعمال کنیم.

وی افزود: گزارش ها در مورد اُمیکرون نشان می دهد که نباید غفلت کنیم؛ چرا که غفلت ما می تواند باعث شود در کوتاه ترین زمان ممکن وارد پیک بعدی شویم.

منصوری با اشاره به جلسه امروز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، افزود: دغدغه اول رئیس جمهور در این جلسه درباره بازگشایی کامل مدارس و دانشگاه ها مطرح بود. در استان تهران با وجود اینکه ۹۰ درصد مدارس شرایط بازگشایی را دارند اما استقبال خانواده ها برای حضور دانش آموزان حداکثری نبوده و این موضوع نیز به دلایل مختلفی اتفاق افتاده اما باید با شیب ملایمی بازگشایی حداکثری را در دستور کار قرار دهیم.

به گفته وی، در حال حاضر سطح بازگشایی مدارس در استان تهران متفاوت است و به صورت شیفتی و نوبتی حضور دانش آموزان انجام می شود. قطعا باید سلامتی دانش آموزان، اولیا و همکاران فرهنگی ما ملاک عمل قرار گیرد و با توجه به این موضوع به سمت بازگشایی حداکثری پیش برویم. در زمینه دانشگاه ها نیز باید به همین شکل عمل کنیم.

وی ادامه داد: در جایی که به هر دلیلی بازگشایی حداکثری نمی تواند محقق شود بی تردید باید برگزاری آزمون ها به صورت حضوری انجام شود. با توجه به افت تحصیلی دانش آموزان در پی تعطیلی مدارس و نگرانی در این موضوع باید بازگشایی حداکثری به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار تهران در خصوص برگزاری مسابقات ملی ورزشی با حضور تماشاگر نیز گفت: حضور تماشاگر در این مسابقات به صورت حداقلی و با رعایت پروتکل ها باید باشد. این اقدام باید با چارچوب های وزارت بهداشت دنبال شود. در این موضوع متقاضی وزارت ورزش بوده، ستاد ملی با این امر موافقت کرده و وزارت بهداشت باید در این حوزه نظارت داشته باشد. بی تردید اگر بار دیگر ملاحظه شود که دستور العمل ها و پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود مجدد در این امر تجدید نظر خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص تزریق دز سوم واکسن در سطح استان تهران نیز گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ درصد دز سوم را تزریق کرده اند ولی با ۹۰ درصد تزریق دز اول فاصله بسیاری دارد که  بخشی از آن به خاطر کاهش نگرانی مردم نسبت به ابتلا به کروناست اما باید رسانه های این موضوع را دنبال کنند و مردم را نسبت به تزریق دوز سوم به حداکثری ترغیب کنند.

منصوری ادامه داد: در ارتباط با تزریق واکسن برای افراد زیر ۱۲ سال نیز اگر در مجموعه وزارت بهداشت و کمیته علمی این موضوع تأیید شود ما این کار را آغاز خواهیم کرد. در حال حاضر نیز درخواست ما این است که در صورت تأیید کمیته علمی برای افرادی که داوطلب هستند کمک شود تا تزریق واکسن انجام شود.

استاندار تهران در خصوص تأمین منابع مالی برای تهویه مدارس نیز گفت: با سازمان برنامه برای تأمین منابع مالی این موضوع گفت وگو خواهیم کرد. اگر بتوانیم حدود ۱۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه تأمین کنیم به نظر می رسد که مشکل تهویه مدارس در تهران حل و فصل خواهد شد.

وی در مورد برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز گفت: هنوز تصمیمی از سوی ستاد ملی در خصوص شیوه برگزاری این راهپیمایی اتخاذ نشده اما به نظر می رسد مانعی برای برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن وجود نداشته باشد. حتما پس از تصمیم گیری، ما نیز بر اساس این تصمیم اقدام خواهیم کرد ولی آمادگی کامل برای برگزاری این راهپیمایی با رعایت پروتکل های بهداشتی را در استان تهران داریم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.