صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / مبین‌نت، پیشرو در هوشمندسازی بانکداری سنتی
مبین‌نت، پیشرو در هوشمندسازی بانکداری سنتی

مبین‌نت، پیشرو در هوشمندسازی بانکداری سنتی

شرکت ارتباطات مبین‌نت در هفتمین دوره نمایشگاه تراکنش ایران با راهکارهای متنوع برای هوشمندسازی بانکداری سنتی حضور پیدا کرد.

 

به نقل از روابط‌عمومی مبین‌نت، بهبود تجربه مشتری یکی از اهداف برجسته در به‌کارگیری فناوری‌ها و راهکارهای نوین است. مبین‌نت، به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه ‌ICT، در سال‌های اخیر تلاش کرده تا همگام با استانداردهای جهانی، در بستر خدمات ارتباطی، مجموعه‌ای از فناوری‌های ابری را نیز ارائه دهد. به همین منظور، راه‌اندازی سرویس‌های جدید را روی لایه اتصالات (Connectivity) آغاز کرده و سرویس‌های سازمانی گوناگونی برای هوشمندسازی و تحول دیجیتال کسب‌وکارها طراحی و عرضه کرده است.

مبین‌نت با نگاه به حرکت در مسیر سبز تا دنیای دیجیتال و با هدف تبدیل شدن به اولین اپراتور هوشمند سازمانی با معرفی و ارائه فناوری جامع Connected Branch، راهکار SD-WAN و سامانه پشتیبانی B2BCare، که برای صنعت بانکداری شخصی‌سازی شده‌اند، در تراکنش هفتم حضور یافت. این فناوری‌ها با کاهش هزینه‌ها و زمان پیاده‌سازی، مسیر هوشمندسازی شعب بانک‌ها را هموار کرده و در نهایت موجب بهبود تجربه کاربری می‌شود.

مفهوم Connected Branch به مجموعه‌ای از چند سرویس اشاره دارد؛ خدمات پایه‌ای و ارزش افزوده مبین‌نت، به‌عنوان راهکارهای ارتباطی و ابری در بستر این مفهوم تعریف شده‌اند. این فناوری سرویس‌های نظارت تصویری ابری (VSaaS)، اطلاع‌رسانی دیجیتال (Digital Signage)، مرکز ارتباطات ابری (Contact Center)، شبکه خصوصی مجازی (VPN) و سرویس تلفن سازمانی مبتنی بر پروتکل ویپ (VoIP) را برای مدیریت متمرکز و یکپارچه شعب در بر می‌گیرد.

پایش تصاویر دوربین‌های مداربسته

در بین صنایع و کسب‌وکار‌های گوناگون، بانک‌ها دارای بیشتری تعداد شعب هستند و برای حفط امنیت از دوربین‌های مداربسته متعددی استفاده می‌کنند و اغلب در ضبط و ذخیره‌سازی تصاویر به‌صورت محلی با چالش روبه‌رو هستند؛ سرقت تصاویر، تخریب، از بین رفتن داده‌ها از جمله خطراتی است که تصاویر دوربین‌های شعب بانک را تهدید می‌کند. مبین‌نت برای برطرف کردن این چالش، راهکار نظارت تصویری ابری VSaaS  را برای ذخیره‌سازی تصاویر، فشرده‌سازی در انتقال و مشاهده آنلاین تصاویر بر بستر ابر مبین‌نت یا فضای ذخیره‌سازی بانک‌ها  به همراه قابلیت‌های هوشمندی ارائه می‌دهد.

 اطلاع‌رسانی پیشرفته در شعب بانک

فناوری Digital Signage به عنوان سامانه‌ای منعطف برای درج اطلاع‌رسانی‌ها در شعب پراکنده استفاده می‌شود و امکان انتشار تبلیغات سازمانی را نیز فراهم می‌سازد. مانتیورهای این محصول در بخش‌های مختلف شعب بانک نصب می‌شوند و به ‌صورت تحت وب و با برخورداری از فناوری ابری قابل کنترل و مدیریت هستند.

مرکز  ارتباطات ابری

سرویس مرکز تماس ابری مبین‌نت (Cloud Contact Center) امکان تجمیع ابزارها و کانال­های ارتباطی از جمله ایمیل، پیامک، کال­سنتر و… را میسر می­سازد و بخش اعظمی از هزینه‌های مربوط به نگهداری و پیاده‌سازی مرکز ارتباطات بانک‌ها را کاهش می‌دهد. با استفاده از این پلتفرم در بسترهای ارتباطی مختلف، می‌توان در هر زمان و مکان پاسخگوی مشتریان بانک بود و شرایط ایده‌الی را برای کنترل و و مدیریت منابع مختلف در شعب پراکنده فراهم می‌کند.

سرویس تلفن سازمانی

با پیاده‌سازی سرویس مرکز تماس ابری، ‌شعب بانک بدون نیاز به راه‌اندازی زیرساخت این ابزار در سازمان خود می‌توانند از لایه VoIP تا اپراتور پشتیبابی را به‌راحتی استفاده کنند. این سرویس امکان انتقال همزمان مکالمات تلفنی بر روی شبکه های مبتنی بر پروتکل  TC

 

به نقل از روابط‌عمومی مبین‌نت، بهبود تجربه مشتری یکی از اهداف برجسته در به‌کارگیری فناوری‌ها و راهکارهای نوین است. مبین‌نت، به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه ‌ICT، در سال‌های اخیر تلاش کرده تا همگام با استانداردهای جهانی، در بستر خدمات ارتباطی، مجموعه‌ای از فناوری‌های ابری را نیز ارائه دهد. به همین منظور، راه‌اندازی سرویس‌های جدید را روی لایه اتصالات (Connectivity) آغاز کرده و سرویس‌های سازمانی گوناگونی برای هوشمندسازی و تحول دیجیتال کسب‌وکارها طراحی و عرضه کرده است.

مبین‌نت با نگاه به حرکت در مسیر سبز تا دنیای دیجیتال و با هدف تبدیل شدن به اولین اپراتور هوشمند سازمانی با معرفی و ارائه فناوری جامع Connected Branch، راهکار SD-WAN و سامانه پشتیبانی B2BCare، که برای صنعت بانکداری شخصی‌سازی شده‌اند، در تراکنش هفتم حضور یافت. این فناوری‌ها با کاهش هزینه‌ها و زمان پیاده‌سازی، مسیر هوشمندسازی شعب بانک‌ها را هموار کرده و در نهایت موجب بهبود تجربه کاربری می‌شود.

مفهوم Connected Branch به مجموعه‌ای از چند سرویس اشاره دارد؛ خدمات پایه‌ای و ارزش افزوده مبین‌نت، به‌عنوان راهکارهای ارتباطی و ابری در بستر این مفهوم تعریف شده‌اند. این فناوری سرویس‌های نظارت تصویری ابری (VSaaS)، اطلاع‌رسانی دیجیتال (Digital Signage)، مرکز ارتباطات ابری (Contact Center)، شبکه خصوصی مجازی (VPN) و سرویس تلفن سازمانی مبتنی بر پروتکل ویپ (VoIP) را برای مدیریت متمرکز و یکپارچه شعب در بر می‌گیرد.

پایش تصاویر دوربین‌های مداربسته

در بین صنایع و کسب‌وکار‌های گوناگون، بانک‌ها دارای بیشتری تعداد شعب هستند و برای حفط امنیت از دوربین‌های مداربسته متعددی استفاده می‌کنند و اغلب در ضبط و ذخیره‌سازی تصاویر به‌صورت محلی با چالش روبه‌رو هستند؛ سرقت تصاویر، تخریب، از بین رفتن داده‌ها از جمله خطراتی است که تصاویر دوربین‌های شعب بانک را تهدید می‌کند. مبین‌نت برای برطرف کردن این چالش، راهکار نظارت تصویری ابری VSaaS  را برای ذخیره‌سازی تصاویر، فشرده‌سازی در انتقال و مشاهده آنلاین تصاویر بر بستر ابر مبین‌نت یا فضای ذخیره‌سازی بانک‌ها  به همراه قابلیت‌های هوشمندی ارائه می‌دهد.

 اطلاع‌رسانی پیشرفته در شعب بانک

فناوری Digital Signage به عنوان سامانه‌ای منعطف برای درج اطلاع‌رسانی‌ها در شعب پراکنده استفاده می‌شود و امکان انتشار تبلیغات سازمانی را نیز فراهم می‌سازد. مانتیورهای این محصول در بخش‌های مختلف شعب بانک نصب می‌شوند و به ‌صورت تحت وب و با برخورداری از فناوری ابری قابل کنترل و مدیریت هستند.

مرکز  ارتباطات ابری

سرویس مرکز تماس ابری مبین‌نت (Cloud Contact Center) امکان تجمیع ابزارها و کانال­های ارتباطی از جمله ایمیل، پیامک، کال­سنتر و… را میسر می­سازد و بخش اعظمی از هزینه‌های مربوط به نگهداری و پیاده‌سازی مرکز ارتباطات بانک‌ها را کاهش می‌دهد. با استفاده از این پلتفرم در بسترهای ارتباطی مختلف، می‌توان در هر زمان و مکان پاسخگوی مشتریان بانک بود و شرایط ایده‌الی را برای کنترل و و مدیریت منابع مختلف در شعب پراکنده فراهم می‌کند.

سرویس تلفن سازمانی

با پیاده‌سازی سرویس مرکز تماس ابری، ‌شعب بانک بدون نیاز به راه‌اندازی زیرساخت این ابزار در سازمان خود می‌توانند از لایه VoIP تا اپراتور پشتیبابی را به‌راحتی استفاده کنند. این سرویس امکان انتقال همزمان مکالمات تلفنی بر روی شبکه های مبتنی بر پروتکل  TCP-IPرا ایجاد می‌کند. از مزایای این سرویس می‌توان به استفاده از فناوری دیجیتال و اینترنت برای انتقال مکالمه با هر نوع سیستم ارتباطی فراهم کرد.

شبکه اختصاصی VPN

از آنجا که امنیت در حوزه خدمات مالی و بانکی اولویت قابل‌توجهی دارد، تبادل اطلاعات شعب پراکنده به کانال امن، پایدار و مستقل از اینترنت نیاز دارد. مبین‌نت این سرویس را بر روی لایه ارتباطات تعریف می‌کند تا از طریق آن شعب در بستر شبکه اختصاصی به سرپرستی و مرکز داده متصل شوند.

هوشمندسازی زیرساخت‌های شعب با راهکار  SD-WAN

یکی از دغدغه‌های اصلی بانک‌ها قطع و وصل شدن لینک‌های ارتباطی و خارج شدن مکرر از مدار است. وجود زیرساخت ارتباطی پایدار با قابلیت در دسترس بودن شبکه این چالش‌ها را حذف می‌کند. برای اتصال شعب به سرپرستی و مرکز داده، نیاز به اتصالات مختلف است تا در صورتی که یکی از اتصالات دچار اختلال شد، گزینه بعدی جایگزین شود. راهکار SD-WAN ، به‌عنوان یک جایگزین نوآورانه برای روش‌های سنتی و پرهزینه، می‌تواند این چالش را مرتفع کند. همچنین اولویت‌بندی و تخصیص ترافیک به شبکه و ارتقای کارایی نرم‌افزار‌ها از طریق راهکار SD-WAN مبین‌نت میسر می‌شود.

هوشمندسازی سرویس لاکر با خدمات ابری مبین‌نت

لاکرها قفسه‌ها و صندوق‌های امانات هوشمندی هستند که تبادل بسته‌های پستی یا خرید را خودکار می‌کنند. این محصول که در مراکز تجاری و فضاهای شهری نصب و تعبیه می‌شوند با استفاده از سرویس‌های ابری و ارتباطی مبین‌نت از سطح بالایی از هوشمندسازی برخوردار شده و امکان ارائه سرویس با درجه بالایی از کیفیت، امنیت و راحتی را فراهم می‌کنند. مبین‌نت با رویکرد توسعه سرویس‌های مبتنی بر IOT  و همگرایی با سایر خدمات جاری در کنار مجموعه هلدینگ فاخر (اپراتور پست خصوصی) لاکرهای هوشمند را با برند جابار و با استفاده از طیف وسیعی از سرویس‌های اختصاصی‌سازی شده عرضه می‌کند و سهمی بسزایی در تجاری‌سازی و عملیاتی شدن این پروژه داشته است و  یک دستگاه نیز در نمایشگاه تراکنش در غرفه مبین‌نت به نمایش درآمد.

هفتمین نمایشگاه تراکنش ایران محل تلاقی نیازمندی‌های صنایع فعال در حوزه بانکی و فناوری‌های مالی با مجموعه متنوعی از راهکارهای هوشمندسازی است که فرصتی ویژه برای ایجاد تعامل و هم‌فکری بین این دسته از صنایع و ارائه‌دهندگان محصولات و سرویس‌های موردنیاز بانکداری نوین فراهم کرده است.

کارشناسان واحد راهکارهای سازمانی مبین‌نت در محل نمایشگاه (مرکز آفرینش‌های کانون) و در غرفه ۴۳ و ۵۲ پذیرای کارشناسان و مدیران صنایع مالی، بانکی و پرداخت و سایر کسب‌وکارها بوده و دموی کاملی از تمامی سرویس‌ها را ارائه کرده‌اند.

P-IPرا ایجاد می‌کند. از مزایای این سرویس می‌توان به استفاده از فناوری دیجیتال و اینترنت برای انتقال مکالمه با هر نوع سیستم ارتباطی فراهم کرد.

شبکه اختصاصی VPN

از آنجا که امنیت در حوزه خدمات مالی و بانکی اولویت قابل‌توجهی دارد، تبادل اطلاعات شعب پراکنده به کانال امن، پایدار و مستقل از اینترنت نیاز دارد. مبین‌نت این سرویس را بر روی لایه ارتباطات تعریف می‌کند تا از طریق آن شعب در بستر شبکه اختصاصی به سرپرستی و مرکز داده متصل شوند.

هوشمندسازی زیرساخت‌های شعب با راهکار  SD-WAN

یکی از دغدغه‌های اصلی بانک‌ها قطع و وصل شدن لینک‌های ارتباطی و خارج شدن مکرر از مدار است. وجود زیرساخت ارتباطی پایدار با قابلیت در دسترس بودن شبکه این چالش‌ها را حذف می‌کند. برای اتصال شعب به سرپرستی و مرکز داده، نیاز به اتصالات مختلف است تا در صورتی که یکی از اتصالات دچار اختلال شد، گزینه بعدی جایگزین شود. راهکار SD-WAN ، به‌عنوان یک جایگزین نوآورانه برای روش‌های سنتی و پرهزینه، می‌تواند این چالش را مرتفع کند. همچنین اولویت‌بندی و تخصیص ترافیک به شبکه و ارتقای کارایی نرم‌افزار‌ها از طریق راهکار SD-WAN مبین‌نت میسر می‌شود.

هوشمندسازی سرویس لاکر با خدمات ابری مبین‌نت

لاکرها قفسه‌ها و صندوق‌های امانات هوشمندی هستند که تبادل بسته‌های پستی یا خرید را خودکار می‌کنند. این محصول که در مراکز تجاری و فضاهای شهری نصب و تعبیه می‌شوند با استفاده از سرویس‌های ابری و ارتباطی مبین‌نت از سطح بالایی از هوشمندسازی برخوردار شده و امکان ارائه سرویس با درجه بالایی از کیفیت، امنیت و راحتی را فراهم می‌کنند. مبین‌نت با رویکرد توسعه سرویس‌های مبتنی بر IOT  و همگرایی با سایر خدمات جاری در کنار مجموعه هلدینگ فاخر (اپراتور پست خصوصی) لاکرهای هوشمند را با برند جابار و با استفاده از طیف وسیعی از سرویس‌های اختصاصی‌سازی شده عرضه می‌کند و سهمی بسزایی در تجاری‌سازی و عملیاتی شدن این پروژه داشته است و  یک دستگاه نیز در نمایشگاه تراکنش در غرفه مبین‌نت به نمایش درآمد.

هفتمین نمایشگاه تراکنش ایران محل تلاقی نیازمندی‌های صنایع فعال در حوزه بانکی و فناوری‌های مالی با مجموعه متنوعی از راهکارهای هوشمندسازی است که فرصتی ویژه برای ایجاد تعامل و هم‌فکری بین این دسته از صنایع و ارائه‌دهندگان محصولات و سرویس‌های موردنیاز بانکداری نوین فراهم کرده است.

کارشناسان واحد راهکارهای سازمانی مبین‌نت در محل نمایشگاه (مرکز آفرینش‌های کانون) و در غرفه ۴۳ و ۵۲ پذیرای کارشناسان و مدیران صنایع مالی، بانکی و پرداخت و سایر کسب‌وکارها بوده و دموی کاملی از تمامی سرویس‌ها را ارائه کرده‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

تجارت الکترونیکی در بازارهای سنتی افزایش یافت/ادامه رشد شتابان تجارت الکترونیکی

شایلی قرائی به گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، «امین کلاهدوزان» در نخستین جلسه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.