صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / سفر زمینی همسایگان به ایران آزاد شد؟
سفر زمینی همسایگان به ایران آزاد شد؟

سفر زمینی همسایگان به ایران آزاد شد؟

بر اساس اعلام وزیر کشور محدودیت سفر کشورهای همسایه به ایران حذف شد اما برخی کشورهای اروپایی مانند انگلستان و فرانسه همچنان با این محدودیت‌ها مواجه هستند. البته به گفته مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری هنوز این پروتکل‌ها به صورت رسمی ابلاغ نشده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، روز گذشته احمد وحیدی – وزیر کشور- در پایان جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در تشریح مصوبات این جلسه گفت: محدودیتهای موجود با کشورهای مختلف در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت و محدودیت با کشورهای همسایه به حالت قبل برگشت، به شکلی که با داشتن تست‌های پی سی آر منفی، افراد می توانند وارد کشور شوند. به این ترتیب محدودیت با کشورهای همسایه حذف شد.

وی افزود: برخی کشورها که مسافران از آنها از طریق مرز هوایی وارد کشور می شدند و بیماری در آنجا کنترل شده نیز محدودیتهایشان برداشته شده، اما محدودیت‌های کشورهای اروپایی، فرانسه و انگلیس همچنان برقرار است و سایر کشورها نیز محدودیتهایشان در حال بررسی است. البته کشورهایی که رشد سویه امیکرون در آنها روی بدهد ممکن است محدودیت‌هایشان اضافه شود.

در این راستا جواد هدایتی – مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای – به ایسنا اعلام کرد که به نظر می‌رسد محدودیت‌های بسیاری در این جلسه برداشته شده و تغییر کرده‌اند از جمله اینکه ممنوعیت سفر اتباع کشورهای همسایه به ایران برداشته شد و تنها محدودیت برای آن‌ها داشتن کارت واکسن و تست منفی PCR است.

وی افزود: البته هنوز این ابلاغیه به دست ما نرسیده است اما به محض ابلاغ آن را اجرایی خواهیم کرد. اما تا قبل از ابلاغ این مصوبه جدید، اتباع ایرانی هم از کشورهای همسایه یا از کشورهای ممنوعه اروپایی و آفریقایی قصد ورود به ایران را داشتند باید تست منفی  PCR و کارت واکسن ارائه می‌کردند و اگر به هنگام ورود در غربالگری دارای علائم مشکوک تشخیص داده می‌شدند نیز به مدت دو هفته قرنطینه می‌شدند.

مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: ممنوعیت ورود کشورهای اروپایی مانند انگلستان و فرانسه همچنان برقرار است اما این ممنوعیت‌ها مختص سفرهای هوایی است و به ما ارتباطی ندارد چرا که مسافر اروپایی نداریم که از مرزهای زمینی به کشور وارد شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.