صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / پیگیری حل مشکل روستاهایی که از دنیا جدا افتادند!
پیگیری حل مشکل روستاهایی که از دنیا جدا افتادند!

پیگیری حل مشکل روستاهایی که از دنیا جدا افتادند!

در پی انتشار خبر قطع ارتباط چهار روستا در استان کهکیلویه و بویر احمد به دلیل بارش سنگین برف، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از پیگیری برای حل این مشکل خبر داد و گفت: البته برخی از روستاهای کم جمعیت در کشور هستند که در ایام زمستان در طول چند ماه این مشکل برایشان به وجود می‌آید و اهالی آن، پیش از بارش برف همه مایحتاج خود را تهیه کرده و برای این مشکل برنامه‌ریزی می‌کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، روز گذشته گزارشی منتشر شد، مبنی بر اینکه حدود ۲۰ روز است راه‌های ارتباطی روستاهای “رودریش”، “آجم”، “میدان” و “پاتاوه” به علت بارش برف از سمت مرکز بخش دیشموک و از سمت یاسوج به مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قطع است.

در این خبر آمده بود که اهالی این روستاها از قطع ارتباطشان با دنیای خارج از روستا از نظر راه‌های مواصلاتی، تلفن، برق، اینترنت و … گلایه دارند و این مسئله معضلاتی برایشان ایجاد کرده است. اله کرم جانی پور، سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: طی سال‌های قبل راه این روستاها معمولاً تا اردیبهشت ماه مسدود بود اما گاهی وقت از سمت مارگون باز می شد.

وی با بیان اینکه با کمبود ماشین آلات راهداری در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد برای راه‌های روستایی مواجه هستیم، افزود: هم اکنون ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک نیمه سنگین و سنگین راداری در استان داریم که با کمبود ۱۰۰ دستگاه دیگر مواجهیم.

جانی پور بیان کرد: در خصوص بازگشایی راه ارتباطی این چهار روستا تاکید کرد ماشین‌آلات راهداری از سمت مارگون در حال اعزام هستند که درصورت مساعد بودن شرایط رودخانه منطقه که در مسیر هست، به زودی بازگشایی خواهد شد.

در پی بروز این اتفاق و انتشار خبر آن، این موضوع را با سازمان راهداری مطرح کردیم. فرهاد مهریاری – مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای – در این باره به ایسنا گفت: در برخی از استان‌ها مانند کهکیلویه و بویر احمد، اردبیل و … هر سال چنین وضعیتی برای برخی از روستاهای کم جمعیت و با سه تا چهار خانوار ساکن به وجود می‌آید و اهالی این روستاها از این مشکل اطلاع کامل دارند و پیش از زمستان و بارش برف برای عبور از فصل برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی افزود: در همین راستا اهالی این روستا قبل از دی ماه ارزاق، دارو و دیگر نیازمندی‌های خود را تا پایان زمستان تهیه کرده و پس از اسفند ماه دوباره از روستا خارج می‌شوند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: البته روستاهایی که چنین مشکلی را قبلا تجربه نکردند و مشکلاتی برایشان به وجود آمده است جزو این روستاهای کم جمعیت نیستند و مسلما باید راه‌های ارتباطی آن‌ها بازگشایی شود.

مهریاری گفت: این مشکل باید پیگیری شود و برای آن چاره اندیشی شود تا مردم روستا بتوانند برای گذران زندگی‌شان با خارج از روستا ارتباط داشته باشند.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.