صفحه اصلی / اسلایدر / صادرات فرش در سال ۱۴۰۰ حدود میلیون دلار است
صادرات فرش در سال ۱۴۰۰ حدود میلیون دلار است

صادرات فرش در سال ۱۴۰۰ حدود میلیون دلار است

کسب و کار نیوز- زاهدی موحد گفت: صادرات فرش در ۸ ماه اول سال ۱۴۰۰، ۳۸ میلیون دلار بوده است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، عضو اتاق بازرگانی گفت: فرش دستباف در اکثر نقاط کشور به خصوص در استان های آذربایجان، خراسان، زنجان، قم، سیستان و بلوچستان، کرمان تولید می‌شود. بخش نامه و موانع مختلفی در سرراه تجار و تولید کنندگان فرش قرار گرفته است که موارد باعث افول صادرات فرش شده است.
به گفته زاهدی موحد، ایجاد خانه‌های فرش در کشور‌های هدف در دولت قبل مصوب شد  و تاکنون هم اجرایی نشده است، و همچنین قانونی وضع شد که هر کارمند دولتی می‌تواند ۵۰ میلیون تومان با اعتبار خرید با نرخ ارزان دریافت کند و صندوق کارآفرین امید هم مسئول پرداخت شد، ولی بیش از دوسال است که عملیاتی و اجرایی نشده است. احمد کریمی اصفهانی رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان فرش ایران به یکی از دلایل کاهش صادرات فرش اشاره کرده و می گوید: در وزارتخانه مرتبط(صمت) با بازرگانی و تجار خارجی به فرش دستباف و تجارت آن چندان توجهی نشده است.

حاجی میری یکی دیگر از اعضای رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان فرش ایران نیز معتقد است، دیگر دلایل کاهش صادرات فرش، اُفت تولید بوده و نبود آمارهای دقیق از میزان تولیدات نیز امکان برنامه ریزی برای افزایش صادرات را هم غیرممکن کرده است. صادرات فرش ایرانی در سال گذشته ۶۰ میلیون دلار و امسال ۳۸ میلیون دلار  است که این رقم در سال ۷۴، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.