صفحه اصلی / اقتصادی / تولید و تجارت / سهم ۳۲ درصدی تهران از کل صادرات کشور
سهم ۳۲ درصدی تهران از کل صادرات کشور

رئیس سازمان صمت استان تهران خبر داد:

سهم ۳۲ درصدی تهران از کل صادرات کشور

رئیس سازمان صمت استان تهران می‌گوید در ۹ ماهه سال جاری میزان صادرات غیرنفتی استان تهران ۴۰ درصد افزایش یافته است.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، یدالله صادقی در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران بیان کرد: برآوردهای ما نشان می‌دهد که از کل صادرات ثبت شده در کشور استان تهران سهمی ۳۲ درصدی داشته که نشان دهنده نقش مهم فعالان اقتصادی این استان در صادرات غیرنفتی کشور است.

وی با بیان اینکه با وجود محدودیت‌ها، اقدامات مثبتی برای بهبود زیرساخت‌های تجاری استان انجام شده، توضیح داد:‌ در حوزه توسعه صنعتی و ساماندهی واحدهای صنعتی در استان تهران دو پیشنهاد به دولت ارسال شد تا با استفاده از آن‌ها شرایط برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان بهبود یابد.

رئیس سازمان صمت استان تهران با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومانی در توسعه زیرساخت‌ها و کارخانجات بیان کرد: ما معتقدیم بخش خصوصی ظرفیت بسیار مطلوبی برای فعالیت در حوزه‌های اقتصادی دارد و این ظرفیت قابل مقایسه با نقش دولت نیست. این سرمایه‌گذاری‌های جدید نیز نشان می‌دهد که ما می‌توانیم به افزایش آمار صادراتی در سال‌های آینده امیدوار باشیم.

صادقی به آمار کارت‌های بازرگانی فعال در کشور اشاره کرد و گفت:‌ آمارها نشان می‌دهد که در حال حاضر حدود ۲۴ هزار کارت بازرگانی فعال در کشور وجود دارد که از این رقم ۱۳ هزار کارت آن به استان تهران مربوط می‌شود. آمارها نشان می‌دهد تا پایان آذرماه امسال صادرات غیرنفتی استان تهران از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده که نشان‌دهنده افزایش ۴۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

وی خاطر نشان کرد: ما تلاش می‌کنیم با مانع‌زدایی از تولید و کنار گذاشتن مصوبات متناقض راه را برای تولیدکنندگان استان تهران باز کنیم تا در آمارهای آینده رشد بزرگ‌تری به ثبت برسد.

در ادامه این مراسم محسن منصوری – استاندار تهران نیز با اشاره به سهم بالای این استان از گردش مالی کشور تشریح کرد: حدود ۷۰ درصد از کل گردش مالی ایران در استان تهران جریان دارد و ۲۴ درصد از صنعت کشور نیز در این استان فعال است. بسیاری از فعالیت‌های تجاری که در مرزها انجام می‌شود مبدأ و مقصد تهران دارند و از این رو استانداری تلاش می‌کند در حوزه حمایت‌های اقتصادی برای سرمایه‌گذاران امکانات مناسبی فراهم کند.

وی با بیان اینکه هرچه فعالیت مستقیم دولت در اقتصاد کاهش یابد، به نفع تجارت و تولید خواهد بود، بیان کرد: باید به تولید توجه کرد تا در صادرات نیز آمارهای مناسبی به دست آید. ما باید در این حوزه به نگاه واحد برسیم و با کاهش هزینه‌های داخلی در عرصه بین‌الملل امکان رقابت پیدا کنیم.

منصوری ادامه داد: یکی از محدودیت‌هایی که در استان تهران وجود داشت، بحث محدودیت ۱۲۰ کیلومتری برای استقرار واحدهای صنعتی بود. ما در دولت برای اصلاح قوانین برنامه‌ریزی جدی داریم و امیدواریم اصلاحات لازم در این بخش در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

وی خاطر نشان کرد: دولت مصمم است تغییرات مداوم در تصمیمات اجرایی را متوقف کند و فضایی را برای صادرکنندگان به وجود آورد که آن‌ها با کمترین هزینه امکان فعالیت و رقابت در فضای بین‌المللی را به دست آورند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.