صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / شاخص بورس منفی ماند
شاخص بورس منفی ماند

شاخص بورس منفی ماند

شاخص کل بازار بورس امروز (یکشنبه، ۱۹ دی‌ماه) با ۲۵ هزار و ۶۷۹ واحد کاهش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۳۳۶ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، در معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۸۳۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۸ هزار و ۴۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با پنج‌هزار و ۹۴۴ واحد کاهش به ۳۵۳ هزار و ۱۹۴ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با سه‌هزار و ۷۳۶ واحد افت به ۲۲۲ هزار و ۴۱ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۲۰ هزار و ۴۲۸ واحد و شاخص بازار دوم، ۴۶ ‌هزار و ۶۸۲ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این، در بین همه نمادها، ایران‌خودرو (خودرو) با ۹۰ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۸۶ واحد، پدیده شیمی قرن (قرن) با ۴۳ واحد، گروه صنعتی بوتان (لبوتان) با ۴ واحد، تاید واتر خاورمیانه (حتاید) با ۳۴ واحد و داروسازی روز دارو (دروز) با ۲۲ واحد، تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (فارس) با ۲‌هزار و ۹۳۵ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲‌هزار و ۱۹۲ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک‌هزار و ۶۰۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک‌هزار و ۲۹۷ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک‌هزار و ۱۴۷ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با یک‌هزار و ۱۱۳ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با یک‌هزار واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۹۳۸ واحد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۸۹۵ واحد، با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد ایران‌خودرو (خودرو)، پالایش نفت تهران (شتران)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، سایپا (خساپا)، فولاد مارکه اصفهان (فولاد)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) و پالاش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۴۴۵ میلیون برگه سهم به ارزش سه هزار و ۳۱۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس بیش از ۲۵۶ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ۱۱۷ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۵۲۹ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۶ هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، صنعت روی زنگان (زنگان)، ذوب روی اصفهان (فروی) و تولید و صادرات ریشمک (ریشمک) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، فرابورس ایران (فرابورس)، صنعتی مینو (غصینو)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، نفت ایرانول (شرانل)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) و تولید نیروی برق دماوند (دماوند) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.