صفحه اصلی / اصناف / برندها / وسایل لازم برای سفر با اتوبوس
وسایل لازم برای سفر با اتوبوس

وسایل لازم برای سفر با اتوبوس

شروع یک سفر جاده ای با خرید بلیط اتوبوس همراه است. به دلیل محدودیت هایی که اتوبوس به همراه دارد، برخی وسایل ضروری باید در طول سفرهمراه شما باشد. البته افرادی که بلیط مسیرهای کوتاه مانند بلیط اتوبوس اصفهان تهران را تهیه می کنند، لزومی به استفاده و به همراه داشتن این وسایل را ندارند. اگر قصد سفر جاده ای طولانی را دارید، تا انتهای این مطلب همراه با ما باشید.

سبک سفر کنید

اولین نکته برای داشتن یک مسافرت خوب و راحت در سفر با اتوبوس، سبک سفر کردن است. در سفر با اتوبوس حمل بار و چمدان بر عهده خودتان می باشد. هر چه سبک تر سفر کنید؛ سفری راحت تر و بهتر خواهید داشت.

جدا کردن وسایل ضروری و غیر ضروری از هم

در سفر با اتوبوس مهم است تا پیش از هر چیزی وسایل ضروری و غیر ضروری را از هم جدا کنید. همچنین لازم است وسایل مهم و ضروری که ممکن است در طول سفر به آن نیاز داشته باشید را در ساک دستی کوچک یا کوله پشتی جدا نگه داری نمائید. زیرا در سفر با اتوبوس صندوقی جداگانه برای نگهداری وسایل و بارمسافران وجود دارد. پیش از سوار شدن شما چمدان و وسایل غیر مهم خود را در آن صندوق خواهید گذاشت.

همچنین شما در طول مسیر امکان دسترسی به این وسایل را نخواهید داشت. پس وسایل مهم را از وسایل غیرمهم  پیش از سفر جدا کنید.

اما مهم ترین وسایل و ضروری ترین وسایل در سفر با اتوبوس چه هستند؟

کیف پول و مداراک خود را فراموش نکنید

 مدارک شما از مهم ترین وسایلی هستند که باید در کنار خود داشته باشید. یادتان باشد وسایل این چنینی را هرگز نباید در قسمت بار نگهداری کنید. مدارک تان مانند شناسنامه، کارت ملی و کارت های شناسایی دیگر که به همراه دارید؛ به علاوه کیف پول را به همراه خود در قسمت داخل اتوبوس نگهداری فرمائید و در صندوق بار قرار ندهید.

حمل پول نقد در سفر با اتوبوس ممنوع

در طول سفر با توجه به شلوغی ترمینال ها و تعداد زیاد مسافران در یک اتوبوس توصیه می شود که به همراه خود پول نقد نداشته باشید و در استراحتگاه های بین راهی  از کارت بانکی استفاده نمائید.

وسایل الکترونیک خود را فراموش نکنید

در سفر با اتوبوس مهم ترین وسیله هایی که نباید از یاد ببرید وسایل الکترونیک است که باید همراه خود حمل کنید. شارژر موبایل، پاوربانک و هندزفری از مهم ترین وسایل ضروری هستند که در سفر نباید آن را فراموش کنید. احتمالا برای شما هم پیش آمده که در طول سفر به یاد بیاورید یکی از همین وسایل مهم را جا گذاشته اید، پس پیش از هر چیزی وسایل الکترونیک خود را ادامه کنید. همچنین برای حمل وسایل این چنینی مانند: لپتاپ، تبلت، گوشی هوشمند و .. بهتر است یک کیف مخصوص همراه خود داشته باشید.

برای طول مسیر لباس های راحت بپوشید

 در سفر با اتوبوس ساعت زیادی را بر روی یک صندلی می نشینید و تحرک کم تری دارید. برای همین لازم است لباس راحت و کفش راحت بپوشید تا هنگام نشستن طولانی مدت بر روی صندلی احساسات خستگی به سراغ شما نیاد. همچنین حواستان به دمای هوای اتوبوس باشد و با توجه به فصل گرما یا سرما لباس خود را برای طول مسیر انتخاب نمائید. لباستان را طوری انتخاب کنید که درصورت گرم شدن هوا بتوانید لباس رویی را در بیاورید و برعکس در صورت سرد شدن هوا لباس اضافی همراه خود داشته باشید.

بالشت کوچک و یک پتو مسافرتی نازک به همراه داشته باشید

 اگر مسیر شما از شهر مبدا تا مقصد طولانی است و ممکن است شب را در راه باشید؛ حتما یک پتو مسافرتی نازک و بالشت کوچک مسافرتی همراه داشته باشید تا بتوانید خوب استراحت کنید و به دلیل فرم بد صندلی های اتوبوس، گردن درد به سراغ شما نیاید.

دارو های خود را فراموش نکنید.

دارو های خاص خود را که لازم است در طول سفر از آن استفاده کنید به همراه داشته باشید. علاوه بر آن اگر می دانید که در سفر با اتوبوس دچار حالت تهوع می شوید قرص ضد تهوع را در کیف خود بگذارید تا در صورت لزوم از آن استفاده نمائید. لیست دارو ها و وسایلی درمانی که در طول سفر ممکن است لازم شود در ادامه قرار داده شده است:

قرص ضد تهوع

مسکن

چسب زخم

پماد تسکین دهنده درد یا نیش حشرات

محلول ضدعفونی کننده

خوراکی ها و تنقلات را از یاد نبرید

 در سفر با اتوبوس حتما خوراکی و تنقلات را به همراه داشه باشید  تا در طول مسیر بتوانید در صورت احساس ضعف از آن استفاده نمائید. تا حد امکان از خوردن غذاها در رستوران های بین راهی خود داری فرمائید. از آبسرد کن موجود در اتوبوس استفاده نکنید و به همراه خود حتما اب معدنی داشته باشید. علاوه بر این توصیه می کنیم برای وعده غذایی خود در طول مسیر حتما مقداری غذا؛ ترجیحا ساندویچ سرد به همراه داشته باشید. بهتر است به جای غذا های گرم از تنقلات پر کالری استفاده نمائید، زیرا هم از سلامت آن اطمینان دارید هم سیر کننده هستند و احتمال مسمومیت غذایی را برای شما به صفر می رساند.

بیشتر بخوانید: راحت ترین صندلی برای سفر با اتوبوس

لوازم آرایشی ضروری را به همراه داشته باشید

در سفر با اتوبوس برخی وسایل ضروری بهداشتی و آرایشی را نباید از یاد ببرید. حتما وسایلی مانند: کرم ضدآفتاب، کرم‌های مراقبت پوستی، دستمال توالت، پد بهداشتی بانوان، ژل ضدعفونی کننده دست، دستمال مرطوب، را همراه خود داشته باشید. همچنین اگر در تابستان سفر می کنید چشم بند، کلاه و عینک آفتابی را از یاد نبرید.

راهکار هایی برای سرگرمی در مسیر های طولانی

در مسیر های طولانی ممکن است که بسیار خسته و بی حوصله شوید، مخصوصا اگر سفر را به تنهایی طی کنید و هیچ همراه و هم صحبتی نداشته باشید. از این رو بد نیست برای مسیر های طولانی چند راهکار به شما پیشنهاد بدهیم.

دانلود چند کتاب صوتی را فراموش نکنید

برای مثال شنیدن یک کتاب جذاب و دوست داشتنی می تواند راه حل خوبی باشد. سعی کنید در طول مسیر و مسافرت با اتوبوس از خواندن کتاب خود داری کنید. زیرا مطالعه کتاب در اتومبیل یا اتوبوس باعث سرگیجه و گاهی حالت تهوع می شود.

تماشای فیلم

علاوه بر کتاب صوتی شما می توانید در اتوبوس های وی ای پی از مانیتور تعبیه شده در صندلی، فیلم تماشا کنید. یک usb با چند فیلم، می تواند گزینه مناسبی برای سفرها طولانی باشد البته در حافظه داخلی این مانیتور ها، فیلم های نیز موجود است.

توصیه پایانی

در طول مسیر ممکن است در برخی از مکان های جاده اینترنت قطع شود و آنتن شما از دسترس خارج شود. حتما پیش از سفر عزیزان خود را از این موضوع مطلع کنید.

برای شما سفری خوش و سلامت آرزومندیم.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.