صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / مدیریت مصرف هدف اصلی تدوین آئین‌نامه تعرفه مصرفی مشترکان/ بخش عظیمی از جامعه زیرالگوی مصرف برق هستند
مدیریت مصرف هدف اصلی تدوین آئین‌نامه تعرفه مصرفی مشترکان/ بخش عظیمی از جامعه زیرالگوی مصرف برق هستند

محرابیان :

مدیریت مصرف هدف اصلی تدوین آئین‌نامه تعرفه مصرفی مشترکان/ بخش عظیمی از جامعه زیرالگوی مصرف برق هستند

وزیر نیرو در بازدید از پروژه‌های صنعت آب و برق در جنوب شرق و شرق استان تهران گفت: هدف از تدوین آئین‌نامه جدید نحوه محاسبه تعرفه برق مصرفی مشترکان، مدیریت مصرف بهینه برق، تشویق مشترکان کم‌مصرف و حذف یارانه پرمصرف‌ها است.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، “علی‌اکبر محرابیان” با اشاره به تصویب آئین‌نامه نحوه محاسبه تعرفه برق مصرفی مشترکان در راستای اجرای بند “ی” تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: بخش عظیمی ازجامعه ما خوشبخانه زیرالگوی مصرف هستند و ما به دنبال این هستیم کسانی که زیرالگوی تعریف شده برق مصرف می‌کنند، با کاهش مصرف، مورد تشویق قرار گیرند.

محرابیان تصریح کرد: البته این تشویق به صورت کاملا موثر بوده به طوری که در فصول گرم، پیش‌بینی شده این عزیزان با صرفه‌جویی خود در واقع معادل هزینه خرید برق تضمینی، پاداش دریافت کنند.

وی همچنین‌ گفت: در این آئین‌نامه ما به دنبال این هستیم عده اندکی هم که مصارفشان بالاتر از الگوی مصرف است، مصارف خودشان را در حد الگو تنظیم کنند و در صورتی که به هر دلیل علاقه‌مند نیستند مصارف خود را کاهش دهند برق مصرفی آنها به صورت غیریارانه‌ای محاسبه شود که این اقدام کاهش مصرف برق از سوی بخش پرمصرف جامعه را در پی داشته و امکان تامین انرژی و استفاده برق در تمام فصول برای همه اقشار فراهم خواهد شد.

وزیر نیرو ساخت و افتتاح پست برق ۲۳۰ کیلوولت عباس‌آباد را یکی از نیازهای منطقه اعلام کرد و اظهار داشت: احداث این پست برق در واقع جزو نیازهای شهرک بوده که ما برای توسعه صنعتی در این منطقه با تامین آب و زیرساخت‌های مربوطه می‌توانیم در سال‌های آتی بدون هیچگونه محدودیت شاهد توسعه صنعت باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اجرای خط دوم انتقال پساب به دشت ورامین و پاکدشت خاطرنشان کرد: خط دوم انتقال پساب و آب مورد نیاز برای کشاورزی تاکنون حدود ۶۰ درصد پیشرفت دارد که در این بازدید تصمیمات لازم برای سرعت بخشیدن به اجرای طرح گرفته می‌شود و تلاش می‌کنیم تا کمتر از یک سال آینده به بهره‌برداری برسد که با تکمیل این خط، انتقال آب موجود سه برابر خواهد شد.

محرابیان در خصوص وضعیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای قرچک و پاکدشت نیز گفت: برای احداث و توسعه طرح‌های تصفیه‌خانه نیاز است با در نظر گرفتن اعتبارات بهتر، سرعت بیشتری به اجرای آنها داده شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.