صفحه اصلی / اقتصادی / تولید و تجارت / ایمیدرو با مشارکت بخش خصوصی به دنبال توسعه منطقه چابهار است
ایمیدرو با مشارکت بخش خصوصی به دنبال توسعه منطقه چابهار است

معاون وزیر صمت در جلسه پایش طرح فولاد چابهار:

ایمیدرو با مشارکت بخش خصوصی به دنبال توسعه منطقه چابهار است

معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: ایمیدرو با مشارکت بخش خصوصی به دنبال توسعه منطقه چابهار است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شاتا وجیه ا… جعفری در جلسه پایش طرح فولاد چابهار ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ایمیدرو با تمرکز بر سیاست توسعه مناطق کم برخوردار، با همکاری شرکت های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی، طرح احداث فولاد را در چابهار اجرا می کند.

وی افزود: منطقه سیستان و بلوچستان ظرفیت های معدنی قابل توجهی دارد و ایمیدرو با اکتشافات انجام شده تاکنون به ذخایر بسیار مطلوبی در حوزه مس دست یافته و امیدواریم در حوزه سنگ آهن نیز به معادن مناسبی دست یابیم.
رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: ما به عنوان دست اندرکاران بخش های دولتی و خصوصی نسبت به توسعه منطقه کم برخوردار سیستان و بلوچستان مسئول هستیم و بدون شک، تصمیم های کنونی ما در اجرای طرح های سرمایه گذاری در این منطقه، افزایش امنیت و رفاه را علاوه بر مردم منطقه، برای کل کشور نیز به همراه دارد.

ایجاد اشتغال ۱۰ هزار نفر با اجرای طرح فولاد چابهار
مرتضی هاشم پور، مجری طرح احداث فولاد چابهار نیز در این جلسه گفت: طرح یاد شده در ۳ فاز (فاز نخست تا ۱۴۰۵، فاز دوم تا ۱۴۰۹ و فاز سوم تا ۱۴۱۲) اجرا و در آن واحدهای گندله، کنسانتره، ذوب، محصولات فولادی، یوتیلیتی ها و زیرساختی احداث می شود.
وی ادامه داد: با اجرای کامل این طرح، برای ۱۰ هزار نفر از مردم منطقه اشتغال ایجاد خواهد شد.
هاشم پور با اشاره به اقدامات انجام شده در این طرح تصریح کرد: تاکنون اقداماتی همچون دریافت افزایش سرمایه شرکت، مجوز زیست محیطی، تضمین خرید آب، تحویل موقت زمین به مساحت ۲۳۲۰ هکتار در منطقه کجو انجام شده و همچنین موافقت نامه های مورد نیاز دیگر برای احداث طرح نیز دریافت شده است.
وی افزود: انتخاب مشاور برای انجام خدمات جنبی (نقشه برداری و ژئوتکنیک)، انجام تشریفات مناقصه انتخاب مشاور تخصصی برای احداث گندله سازی و نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی، بخشی دیگر از اقدامات انجام شده در طرح مذکور است.
در این نشست، ایمان عتیقی، مدیرعامل شرکت گل گهر، ناصر تقی زاده، مدیر عامل شرکت چادرملو و محمدیاسر طیب نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به عنوان سهامداران طرح احداث فولاد چابهار توضیحاتی درباره روند اجرای طرح ارایه کردند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.