صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / احتمال حذف مالیات بر ارزش افزوده از نرخ بلیت پروازهای خارجی
احتمال حذف مالیات بر ارزش افزوده از نرخ بلیت پروازهای خارجی

یک مقام مسئول خبر داد؛

احتمال حذف مالیات بر ارزش افزوده از نرخ بلیت پروازهای خارجی

یک مقام مسئول ارشد سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به ابهام قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده برای بخش حمل و نقل هوایی، از احتمال حذف این پایه مالیاتی برای بلیت پروازهای خارجی خبر داد.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  مهر، از بامداد دیروز دوشنبه ۱۳ دی ماه، بر اساس قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، حمل و نقل هوایی بار و مسافر که تا پیش از این معاف از این پایه مالیاتی بود، مشمول مالیات بر ارزش افزوده شده است.

دبیر انجمن ایرلاین‌ها: مالیات بر ارزش افزوده هزینه سفرهای خارجی را به شدت افزایش داده است

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نیز در گفت وگو با مهر اظهار کرد: از دیروز با توجه به حذف قانون کسر ۵ درصد از فروش بلیت به شهرداری‌ها و جایگزینی این قانون با قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده که قرار است از این پس ۹ درصد از فروش هر بلیت پروازهای داخلی به عنوان مالیات بر ارزش افزوده کسر شود، لذا ۴ درصد به قیمت هر بلیت پروازهای داخلی افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: این پایه مالیاتی به پروازهای خارجی هم تعلق گرفته و از فروش هر بلیت پرواز خارجی ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده اعم از ایرلاین‌های داخلی و خارجی کسر می‌شود.

اسعدی سامانی: هم مالیات بر ارزش افزوده بلیت پرواز خارجی اخذ می‌شود هم عوارض خروج از کشور

به گفته اسعدی سامانی، این رقم به مصرف کننده نهایی تعلق می‌گیرد و شرکت هواپیمایی به عنوان مسئول وصول این پایه مالیاتی است که درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به خزانه داری کل و از آنجا به سازمان امور مالیاتی منتقل می‌شود.

اسعدی سامانی می‌گوید در حالی که عوارض خروج از کشور از مسافران دریافت می‌شود، ۹ درصد نیز مالیات بر ارزش افزوده به آنها تعلق می‌گیرد.

آنالیز قیمت بلیت پروازهای خارجی با احتساب ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده

بر اساس آنالیز قیمتی که وب سایت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای فروش بلیت رفت و برگشت تهران-وین-تهران ارائه داده، مبلغ پایه بلیت این پرواز (به صورت رفت و برگشت) ۲۶ میلیون و ۴۵۴ هزار تومان است.

به این نرخ، ۳ میلیون و ۸۴۹ هزار تومان افزوده می‌شود که شامل ۳۳۲ هزار تومان ترانسپورت مسافر، ۳۲۴ هزار تومانی امنیت پرواز، ۲۴۴ هزار تومان مالیات، ۳۵ هزار تومان عوارض فرودگاهی، ۲ میلیون و ۳۸۱ هزار تومان مالیات بر ارزش افزوده، ۱۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان هزینه نظارت بر خدمات ایمنی مسافر و ۵۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان هزینه عوارض فرودگاه مقصد افزوده می‌شود.

هزینه نهایی بلیت پرواز رفت و برگشت تهران-وین-تهران با ایران ایر، ۳۰ میلیون و ۳۰۳ هزار تومان است.

همچنین مطالعه کنید:

۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش کسب و کار نیوز ، «محمد آیینی» افزود: برنامه نوسازی ۱۵۰ هزار واحد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.