صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / آمار واردات واکسن چقدر است؟
آمار واردات واکسن چقدر است؟

آمار واردات واکسن چقدر است؟

بعد از اظهارات متفاوت در رابطه با جریان ممنوعیت و میزان واردات واکسن کرونا، آمار اعلامی گمرک نشان داد که تا روزهای اخیر نیز واردات انجام شده و مجموع به بیش از ۱۵۲ میلیون دوز رسیده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، واردات واکسن کرونا به ایران از نیمه بهمن ماه ۱۳۹۹ آغاز شده است ولی در روزهای اخیر آماری اعلامی و یا توقف واردات با حواشی همراه بود.

اخیرا رئیس سازمان غذا و دارو در اظهاراتی از ممنوعیت واردات واکسن سخن گفت ولی در ادامه در توضیحاتی اعلام کرد که واردات واکسن ممنوع نیست اما با افزایش تولید داخل رویکرد  کاهش واردات خواهد بود.

در رابطه با حجم واردات نیز اعلام کولیوند -رئیس جمعیت هلال احمر- در روزهای اخیر از این حکایت داشت که” تاکنون بیش از ۱۱۲ میلیون دوز واکسن وارد کشور شده که قسمت اعظم واکسن‌ها استفاده شده است. ” این آمار طوری بیان شده بود که ظاهرا کل واکسن وارداتی این تعداد بوده است و تاکیدی  بر این  نداشت که منظور حجم واردات  از طریق هلال احمر بوده است یا خیر.

واکنش گمرکی‌ها به جریان واردات واکسن

اما گزارش‌های گمرک، آمار دیگری نشان می‌داد، به طوری که گزارشی که در آذرماه از سوی ارونقی – معاون سابق فنی گمرک ایران- در مورد وضعیت واردات واکسن منتشر شد حاکی از آن بود که از نیمه بهمن سال گذشته تا ۲۶ آذرماه، در مجموع ۱۵۰ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۳۰۸ دوز واکسن کرونا طی ۸۷ مرحله و از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد ایران شده است.

در همین رابطه واکنش اخیر ارونقی نیز بار دیگر بر این تاکید داشت که واردات واکسن طی ۸۷ مرحله بیش از ۱۵۰.۱ میلیون دوز بوده است و طی پنج روز گذشته هم دو میلیون و ۴۰۰ هزار دوز دیگر واکسن سینوفارم وارد ایران شده است.

این در حالی است که امروز نیز لطیفی-سخنگوی گمرک ایران- گزارشی از وضعیت واردات واکسن اعلام کرده مبنی بر این که در روزهای اخیر مرحله ۸۸ و ۸۹ واکسن با مجموع حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار دوز وارد ایران شده است که مجموع واکسن‌های وارداتی را به ۱۵۲ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۳۰۸ دوز می‌رساند.

بر اساس این گزارش، در مجموع ۸۹ مرحله، ‌میزان واردات واکسن سینوفارم به ۱۳۴ میلیون و ۴۴۹۸ دوز رسیده است و بعد از آن ۱۳ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۶۱۰ دوز آسترازنکا، چهار میلیون و ۹۱ هزار و ۲۰۰ دوز اسپوتنیک، و یک میلیون و ۱۲۵ هزار دوز بهارات وارد ایران شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.