صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / افزایش قیمت برنج/واردات تا یک میلیون تن پیش رفت
افزایش قیمت برنج/واردات تا یک میلیون تن پیش رفت

آخرین وضعیت برنج در گزارش‌های رسمی

افزایش قیمت برنج/واردات تا یک میلیون تن پیش رفت

قیمت برنج ایرانی در ماه گذشته تا ۵۵ درصد افزایش داشته و در گزارش‌های رسمی قیمت بیش از ۵۷ هزار تومان هم برای آن ثبت شده است.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، افزایش قیمت برنج در سال جاری همواره در هر ماه ثبت شد و گزارش‌های میدانی نشان داد که هر کیلو برنج ایرانی تا بیش از ۷۰ هزار تومان هم فروش رفته است.

این در حالی است که تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت قیمت اقلام خوراکی در آذرماه نشان می‌دهد که افزایش قیمت برنج ایرانی نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۵.۳ درصد بوده است؛ به طوری که هر کیلو در آذرماه پارسال به طور متوسط ۳۳.۲ هزار تومان قیمت خورده ولی برای آذرماه امسال متوسط ۵۱.۶ هزار تومان اعلام شده است.

هر کیلو برنج ایرانی در آبان‌ماه به طور متوسط ۴۹.۵ هزار تومان بوده و حداقل ۴۱.۲ هزار تومان و حداکثر ۵۷.۱ هزار تومان در آذرماه برای آن گزارش شده است.

برنج خارجی ۱۹ درصد گران شد

در رابطه با وضعیت برنج خارجی نیز رشد ۱۹ درصدی نسبت به آذرماه سال پیش دارد؛ به گونه‌ای که هر کیلو در آذرماه سال ۱۳۹۹ به طور متوسط ۲۳.۴ هزار تومان قیمت داشته که در آبان‌ماه امسال به ۲۷.۱ هزار تومان و در آذرماه به ۲۷.۹ هزار تومان رسیده است.

این در حالی است که هر کیلو برنج خارجی به طور حداقل ۲۴.۳ هزار تومان و حداکثر ۳۲.۱ هزار تومان در آذرماه قیمت خورده که نشان می‌دهد نسبت به آبان‌ماه سال جاری سه درصد و در مقایسه با آذرماه پارسال ۱۹ درصد گران شده است.

افزایش واردات برنج

وضعیت واردات برنج هم در سال جاری نشان می‌دهد که از ابتدای سال تا پایان آذرماه ۹۵۸ هزار تن به ارزش ۸۱۸ میلیون دلار واردات صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد از لحاظ وزنی و ۱۵ درصد ارزش افزایش دارد.

این در حالی است که پیش‌تر  آمار گمرک نشان داده بود که از ابتدای سال تا ۱۹ آذرماه ۸۹۲.۸ هزار تن به ارزش بیش از  ۷۵۹ میلیون دلار ارزش داشته است که براین اساس در ۱۰ روز پایانی آذرماه روند واردات برنج افزایش دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.