صفحه اصلی / اسلایدر / کاهش تقاضا در بازار طلا
کاهش تقاضا در بازار طلا

آیا اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده رکود بازار طلا را کاهش می دهد؟

کاهش تقاضا در بازار طلا

کسب و کار نیوز- در حالی قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید بر اساس نرخ اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران ۱۲ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان است که رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می گوید: افزایش قیمت دلار منجر به ایجاد التهاب در بازار سکه و طلا نشده که ناشی از مدیریت دولت در این بازار است، انتظار می‌رود مدیریت دقیق از طریق بانک مرکزی، دولت و مسئولان اقتصادی انجام شود و سیاستی به کار گرفته شود که نوسانات بازار طلا و سکه کاهش یابد.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز ؛ در حال حاضر قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به ۱۲  میلیون و ۹۸۰  هزار تومان و طرح قدیم به ۱۲ میلیون و ۷۰۰  هزار تومان رسید. قیمت نیم سکه ۶ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به ۱.۸۲۴ دلار (یک هزار و ۸۲۴ دلار) رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و ۲۸۸ هزار تومان معامله می‌شود. قیمت سکه نسبت به آخرین معاملات روز گذشته ۲۵ هزار تومان افزایش داشته است.

در همین رابطه رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با “کسب و کار” گفت: در حال حاضر نسبت به برخی مواقع همچون چند ماه پیش یا نسبت به اواخر سال گذشته که بازار با التهابات زیاد روبرو شده بود، اکنون آن التهاب‌ها وجود ندارد و بازار با نوسان‌های آرام پیش می‌رود و آرامش بر بازار سکه و طلا حاکم است.

ابراهیم محمدولی اضافه کرد: افزایش قیمت دلار منجر به ایجاد التهاب در بازار سکه و طلا نشده که ناشی از مدیریت دولت در این بازار است، انتظار می‌رود مدیریت دقیق از طریق بانک مرکزی، دولت و مسئولان اقتصادی انجام شود و سیاستی به کار گرفته شود که نوسانات بازار طلا و سکه کاهش یابد.

این مقام صنفی در رابطه با وضعیت میزان تقاضا در بازار نیز گفت: در اینگونه موارد که نوسان بر بازار وجود دارد، به‌ویژه زمانیکه نوسان‌ها کاهشی هستند، چندان انتظار تقاضا و دادوستد بالا وجود ندارد. چراکه در مسیر نوسان کاهشی، مشتریان و مصرف‌کنندگان برای رسیدن قیمت‌ها به قیمت‌های نزدیک به واقعیت دست نگه می‌دارند. اما بطور کلی طی چند ماهه اخیر آن تقاضایی که برای بازار سکه و طلا انتظار همیشه مرسوم بوده است، وجود ندارد. البته صفر نیست اما تقاضای قابل توجهی که سال‌های گذشته دیده می‌شد، وجود ندارد. در حال حاضر حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد داد و ستد در بازار انجام می‌شود.

ابراهیم محمدولی در ادامه در رابطه با تأثیر مذاکرات بر قیمت طلا و سکه، اظهار کرد: این مذاکرات طبیعتاً بر بازار طلا و به طور کلی اقتصاد ایران تأثیر گذارد، در هفته گذشته شاهد افزایش قیمت طلا و سکه بودیم که بی تأثیر از نتایج مذاکرات نبوده است. قیمت طلا از قیمت ارز تأثیر مستقیم می‌گیرد که منجر شده افزایش قیمت دلار، افزایش قیمت سکه و طلا را به دنبال داشته باشد. وی افزود: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی واحد‌های صنفی طی هفته‌های اخیر فرصت مناسبی برای جولان سودجویان در این شرایط فراهم شده، یکی از این موارد، فروش اینترنتی و آنلاین سکه و یا افرادی است که پروانه فروش سکه را ندارند مواجه هستیم.

محمدولی اظهار داشت: طلا و سکه فلز گرانبهایی است و مردم دقت بیشتری داشته باشند و آنچه لازم دارند خریداری کنند و از فروشندگانی که مجوز و دارای پروانه کسب همان کالا را دارند مراجعه و خریداری کنند مثلا برای خرید طلا از سکه فروشان خرید نمایند ویا بلعکس برای خرید سکه از طلا فروشان خرید نکنند. وی گفت: مشتریان مراقب باشند که سکه حتما دارای هولوگرام باشد و از دست و یا دلالان و افراد متفرقه خرید نکنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.