صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / سازمان بورس پیش نویس قانون بازار را به مجلس دیکته نکرد/ اخذ مجوز برای آموزش در بورس قطعی است
سازمان بورس پیش نویس قانون بازار را به مجلس دیکته نکرد/ اخذ مجوز برای آموزش در بورس قطعی است

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس:

سازمان بورس پیش نویس قانون بازار را به مجلس دیکته نکرد/ اخذ مجوز برای آموزش در بورس قطعی است

مجلس مدافع حقوق تمامی فعالان بازار سرمایه است و از حقوق آنها صیانت کامل خواهد کرد و اجازه اظهار نظری که بخواهد به زیان سهامداران باشد را نخواهد داد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با تاکید بر اینکه در تهیه پیش نویس اصلاح قانون بازار سرمایه، سازمان بورس نظرات خود را به مجلس دیکته نکرده است، به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: پیش نویس اصلاح قانون بازار سرمایه طرح مجلس بود و سازمان بورس چیزی به مجلس دیکته نکرده است.

محسن علیزاده افزود: یک مقدمه‌ای را دولت و سازمان بورس آغاز کرده بودند که ما بنا به ملاحظاتی ترجیح دادیم که طرح خودمان را در مجلس آماده کنیم. این که می گویند نظرات سازمان بورس به مجلس دیکته شده است، اصلا درست نیست. ما در کمیته بازار سرمایه این موارد را به صورت دقیق بررسی خواهیم کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: ما مدافع حقوق تمامی فعالان بازار سرمایه هستیم و از حقوق آنها صیانت کامل خواهیم کرد و اجازه اظهار نظری که بخواهد به زیان سهامداران باشد را نخواهیم داد.

رییس کمیته بازار سرمایه مجلس با تاکید بر اینکه نظرات فعالان بازار سرمایه درباره این حوزه باعث اصلاحات بهتر خواهد شد گفت: از سال گذشته که بازار سرمایه شروع به ریزش کرد، دغدغه بسیار زیادی برای فعالان و مدرسان بازار شکل گرفت و اظهارنظرهای بی شماری در خصوص ضعف‌های موجود در قانون بازار سرمایه شنیده شد.

علیزاده ادامه داد: بعد از شنیدن این اظهارنظرها، ضرورت اصلاح قانون بازار سرمایه ایجاد شد و کمیته‌ای ذیل کمیته کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برای شناسایی ضعف‌های این قانون شکل گرفت و جمع آوری پیشنهاد فعالان، مدرسان و دلسوزان بازار چند ماهی به طول انجامید و جلسه های مختلفی با اهالی بازار برگزار شد.

وی با عنوان اینکه در این جلسه‌ها، پیشنهادها جمع آوری و در ۱۶ ماده مورد بررسی قرار گرفت، افزود: یکی از ارکان این کارگروه، همکاران سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین کانون نهادهای مالی بودند.

نماینده مردم سپیدان و بیضاء ادامه داد: طی دو، سه هفته گذشته جمع بندی نظرها نهایی شد و در یک جلسه با حضور رییس کمیسیون اقتصادی اعلام شد که جمع بندی کمیته نهایی شد و برای شنیدن نظر مسئولان خارج از مجلس، انتشار عمومی داده شد.

وی با بیان اینکه نامه ای برای تمامی دستگاه‌های مرتبط با این موضوع از جمله تشکل‌ها و نهادهای مرتبط با بازار تهیه شده است، گفت: از آنان خواسته شده اظهارنظرهای خود را در خصوص ۱۶ ماده اعلام کنند تا بتوانیم آن را در صحن کمیسیون اقتصادی آورده و نهایی کنیم.

علیزاده عنوان کرد: شبهه‌ای در خصوص اضافه کردن پیشنهادهای دیگر به مواد فوق از سوی برخی از نهادهای ناظر در بازار چون سازمان بورس پیش آمده که در حد یک پیش نویس است و هنوز مقدمات رسیدگی به آن در کمیته ذیل کمیسیون اقتصادی دیده نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ضروری است همکاران، فعالان، مدرسان و دلسوزان بازار اطلاع داشته باشند که این فقط در حد یک پیش نویس بوده برای اینکه بتوانیم نظرهای بیرون از مجلس گرفته شود و به طور حتم اگر قرار شد این موضوع به عنوان یک قانون آورده شود، باید با حضور همه فعالان و تشکل ها نظرهای مورد نظر جمع آوری شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم در صورت مشاهده همه جوانب مواد، در صحن کمیسیون اقتصادی به تصویب برسد.

علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس ادامه داد: آموزش بورس باید فنی و با اخذ مجوز باشد باید آموزش در بازار سرمایه اصولی و فنی باشد و تایید آن حتما از طریق کانالی با اخذ مجوز صورت بگیرد و اگر کسی به بهانه آموزش اغواگری، سوداگری و سیگنال فروشی کرد، ما با آن مخالف هستیم و باید جلوی فعالیت آن گرفته شود تا سهامداران مثل گذشته با ضرر و زیان مواجه نشوند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نظر فعالان و آموزش دهندگان بازار را برای اصلاح قانون بازار سرمایه خواهیم گرفت و این افراد دغدغه‌ای نداشته باشند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.